Shadow Man - opis gry
Shadow Man to gra action-adventure wyprodukowana na podstawie komiksu o tym samym tytule. Za jej stworzenie i wydanie odpowiada Acclaim. Tytuł trafił na PlayStation, Nintendo 64 i Segę Dreamcast w 1999 roku.
Historia gry na dobrą sprawę rozpoczyna się jeszcze w XIX wieku. To wtedy Kuba Rozpruwacz dowiaduje się, że popełniane przez niego rytualne morderstwa nie przynoszą skutku - nie jest on bowiem w stanie zdobyć tajemnych mocy. Z pomocą przybywa jednak niejaki Legion, który informuje go, że to czego poszukuje naprawdę istnieje. Przedstawia propozycję - otrzyma upragnione moce, jeśli w Deadside, krainie umarłych, zbuduje enklawę dla podobnych sobie.
Głównym bohaterem jest Michael LeRoi, były student literatury, który przez hazardowy nałóg i długi traci najbliższą rodzinę. Jego zadaniem będzie uratowanie świata żywych przed szykowaną przez Legiona apokalipsą, w której udział wziąć ma pięciu seryjnych morderców i armie potępionych wojowników.
Michael jest tytułowym Shadow Manem, który za pomocą tzw. maski cieni potrafi podróżować między Liveside i Darkside. Zaliczyć musi piętnaście etapów, a na nich zebrać dusze (dark souls), które zwiększają shadow level i pozwalają otworzyć wrota prowadzące do nowych poziomów. Dusz jest łącznie 120, ale nie trzeba zdobywać ich wszystkich. Do przejścia głównego wątku wystarczy 95. Ci bardziej wytrwali mogą jednak zgarnąć wszystko, dzięki czemu odblokują najpotężniejszą broń w grze.
Akcja gry toczy się głównie w Deadside, ale odwiedzimy też Liveside. W krainie umarłych Shadow Man może pływać bez strachu, że utonie i używać broni voodoo. W świecie żywych nie potrafi natomiast używać swoich specjalnych umiejętności do czasu zdobycia Eclipsera.
Oprócz broni bazujących na magii Michael ma do dyspozycji także bardziej tradycyjny arsenał, jak karabin maszynowy czy shotgun (używa ich w Liveside). Jego standardowym narzędziem samoobrony jest natomiast shadowgun, dzięki któremu pokonani przeciwnicy mogą zostawiać po sobie power-upy. Bronie posiadają czasami drugie, przydające się podczas eksploracji zastosowanie i można je dzierżyć w obu dłoniach, co pozwala na tworzenie swego rodzaju kombinacji, np. w jednej łapie gnat, a w drugiej przedmiot związany z voodoo.
Komentarze (25)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych