The Little Mermaid - opis gry
The Little Mermaid to platformówka wyprodukowana i wydana przez Capcom na Nintendo Entertainment System i GameBoya. Przy jej tworzeniu brał udział Tokuro Fujiwara, twórca m.in. serii Ghosts’n’Goblins i Bionic Commando. Tytuł powstał na bazie filmu animowanego Disneya.
The Little Mermaid to kolejna produkcja Capcomu, która powstała na bazie licencji Disneya. Tak jak poprzednicy, czyli m.in. DuckTales, Chip 'n Dale Rescue Rangers czy Darkwing Duck, mamy tu do czynienia ze scrollowanym platformerem. I tak jak wyżej wspomniane gry - “Mała syrenka” ma kilka cech unikalnych dla siebie.
W grze wcielamy się w postać Ariel, tytułowej syrenki, która, po przełożeniu ślubu z narzeczonym, postanawia wrócić do oceanu gdy dowiaduje się, że wiedźma Ursula zamierza przejąć nad nim całkowitą kontrolę. Na przejście czeka tu pięć poziomów i każdy z nich zwieńczony jest walką z bossem. Akcja dzieje się pod wodą, co oznacza, że w odróżnieniu od innych dwuwymiarowych platformerów z epoki swoboda ruchu jest nieco większa.
Co ciekawe, Ariel nie posiada umiejętności, które pozwalają jej bezpośrednio eliminować przeciwników. Najpierw musi ona ich uwięzić w bąbelkach, a potem takim pociskiem uderzyć o coś lub o kogoś. Po drodze może znajdować przedmioty mogące posłużyć do walki albo skrzynie ze skarbami. W większości przypadków znajdują się w nich po prostu punkty, ale czasami zdarzają się też dobra umożliwiające usprawnienie zdolności podopiecznej. Im mamy ich więcej, tym łatwiej jest na dalszych etapach przygody.
Ale ta ogólnie i tak jest bardzo prosta. Bardziej doświadczeni gracze mogą sobie z nią poradzić w mniej niż trzydzieści minut, nawet przy pierwszym podejściu.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych