The Lord of the Rings: Conquest - opis gry
The Lord of the Rings: Conquest jest grą akcji z widokiem z trzeciej osoby na licencji filmowej trylogii Władca Pierścieni, wyprodukowaną przez Pandemic Studios i wydaną przez Electronic Arts w styczniu 2009 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Powstała też wersja na Nintendo DS, jednak w sferze rozgrywki znacznie różni się od Conquest na konsole stacjonarne.
Fabuła gry bazuje na filmach w reżyserii Petera Jacksona, które były z kolei adaptacją trzech tomów powieści J.R.R. Tolkiena - Władca Pierścieni. Historia opowiada o losach Frodo Bagginsa, któremu powierzono stworzony przez Saurona Jedyny Pierścień, przedmiot o potężnej mocy. Zadaniem hobbita jest dotarcie do Góry Przeznaczenia - jedynego miejsca w Śródziemiu, w którym można unicestwić Pierścień. Przeciwko bohaterowi stają wysłannicy Władacy Ciemności, pragnącego odzyskać swoją zgubę, by móc kontynuować atak na świat ludzi, elfów i inne wolne istoty. W celu wsparcia misji Frodo powołano Drużynę Pierścienia, składającą się z przedstawicieli głównych ras Śródziemia. W ten sposób rozpoczyna się starcie pomiędzy siłami dobra i zła, a gracz może stanać zarówno po jednej, jak i drugiej stronie.
W trybie single-player gra oferuje dwa podstawowe tryby rozgrywki - kampanię oraz szybką bitwę. Tryb fabularny proponuje graczowi dwie przygody: grę po stronie dobra lub zła. Aby odblokować kampanię orków, należy jednak najpierw ukończyć grę po stronie Ludzi Zachodu. Kampania po obydwu stronach składa się z ośmiu misji, w których odwiedzamy znane z filmów miejsca bitew. Do wyboru mamy cztery klasy postaci - wojownika, łucznika, maga oraz zwiadowcę. Wybór bohatera jest szczególnie ważny podczas zabawy w kooperacji online, niestety, kilka lat po premierze gry wydawca zdecydował się zamknąć serwery. Gra posiada zaawansowany system kombosów - pojedyncze uderzenia można łączyć w dłuższe i skuteczniejsze ataki, co okazuje się niezbędne, gdy na drodze gracza staja bardzo silny przeciwnik.
The Lord of the Rings: Conquest wygląda brzydko, przez co przypomina tytuł pisano z myślą o PlayStation 2, nie zaś na nowszą konsolę Sony oraz Xboksa 360. Najjaśniejszym punktem oprawy audio-wizualnej, jest oryginalna ścieżka dźwiękowa autorstawa kanadyjskiego kompozytora, Howarda Shore’a.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych