The Walking Dead - Season One - opis gry
The Walking Dead jest grą przygodową z gatunku point-and-click stworzoną i wydaną przez studio Telltale Games w 2012 roku na PC oraz konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Produkcja Telltale została zrealizowana w formie interaktywnego serialu, który składa się z pięciu odcinków. Historia opowiedziana w grze bazuje na komiksie pod tym samym tytułem.
The Walking Dead to gra przygodowa, gdzie kluczowe dla rozgrywki są dialogi, a nie szukanie i łączenie przedmiotów. Wprawdzie czasem należy znaleźć dany przedmiot i użyć w odpowiednim miejscu, nie są to jednak zbyt złożone ani wymagające akcje .Po trójwymiarowym, obserwowanym z kadrów statycznej kamery, otoczeniu możemy się poruszać podobnie jak w typowych grach akcji lub klikać na pojawiające się ikony, co przywodzi na myśl klasyczne przygodówki. W niektórych momentach deweloper oddaje graczom niemal pełną kontrolę nad bohaterem z ograniczonym terenem działań, gdzie należy badać otoczenie i rozmawiać z NPC-ami. Solą produkcji Telltale Games są jednak dialogi, niektóre obligatoryjne, inne opcjonalne. Gracz ma najczęściej do wyboru jedną z trzech odpowiedzi / reakcji, od których zależą losy pozostałych bohaterów oraz relacje między Lee a pozostałymi członkami grupy.
Autorem scenariusza do The Walking Dead Episode 1 - A New Day (wydany w kwietniu 2012 roku) jest Sean Vanaman. Akcja The Walking Dead rozpoczyna się w stanie Georgia w USA. Głównym bohaterem jest Lee Everett, którego gracz poznaje w dość nietypowych okolicznościach - jest skazanym za zabójstwo przestępcą przewożonym do zakładu karnego. Czarnoskóry bohater nie trafia do miejsca przeznaczenia, ponieważ na Stany Zjednoczone spada tajemnicza zaraza, zamieniająca ludzi w zombie (tzw. walkers), i na skutek towarzyszącej jej wydarzeń udaje mu się odzyskać wolność. Pierwszą spotkaną przez niego na drodze osobą jest mała dziewczynka imieniem Clementine, która ukrywa się w domku na drzewie wyczekując powrotu swoich rodziców. Jest o tyle istotna dla całej rozgrywki, że protagonista postanawia się nią zaopiekować i wokół ich relacji obraca się akcja serialu. Dwójka bohaterów na jednej z farm spotyka rybaka Kenny’ego i jego rodzinę, po czym wspólnie wyruszają w poszukiwaniu bezpiecznego miejsca.
Autorem scenariusza do The Walking Dead Episode 2 - Starved for Help (wydany w czerwcu 2012 roku) jest Mark Darin. Po krótkim streszczeniu zdarzeń z pierwszego epizodu wraz z przypomnieniem kilku kluczowych decyzji, które gracz zdążył podjąć, grupa ocalałych wraz ze sterowanym przez grającego Lee koczuje zabarykadowana przed budynkiem motelu. Akcja dzieje się trzy miesiące po wydarzeniach z A New Day.
Autorem scenariusza do The Walking Dead Episode 3 - Long Road Ahead (wydany w sierpniu 2012 roku) jest Sean Vanaman. Trzeci epizod nie operuje szokującymi, wręcz odrażającymi motywami, jakie miały miejsce w Starved for Help, za to mocniej skupia się na coraz bardziej napiętych relacjach w grupie ocalałych.
Autorem scenariusza do The Walking Dead Episode 4 - Around Every Corner (wydany w październiku 2012 roku) jest Gary Whitta. Akcja trzeciego odcinka The Walking Dead zaczyna się dokładnie w tym momencie, w którym zakończył się trzeci epizod.
Autorem scenariusza do The Walking Dead Episode 5 - No Time Left (wydany w listopadzie 2012 roku) jest Sean Vanaman. The Walking Dead: No Time Left kontynuuje urwany wątek z poprzedniego epizodu. Piąty odcinek pierwszego sezonu jest najkrótszym ze wszystkich, o czym świadczy już sama jego nazwa.
Tytuł spod dłuta Telltale Games nie miał wysokiego budżetu, dlatego też autorzy zdecydowali się na na uproszczoną, karykaturalną wręcz oprawę graficzną. Na uwagę zasługuje klimatyczna ścieżka dźwiękowa z wpadającym w ucho motywem przewodnim oraz wysokiej klasy angielski dubbing.
Komentarze (121)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych