Theresia - opis gry
Theresia (w Japonii także z podtytułem Dear Emile) jest przygodówką point'n'click w konwencji psychologicznego horroru , wydaną w 2008 roku na Nintendo DS. Produkcję stworzyło studio GameJam, a wydało Arc System Works (rynek japoński) oraz Aksys Games (rynek amerykański).
W grze kierujemy losami bezimiennej, cierpiącej na amnezję dziewczyny. Budzi się ona w środku czegoś, co wygląda na system podziemnych piwnic, nie pamiętając niczego ze swojej przeszłości ani okoliczności, w jakich się tu znalazła. Jedynym przedmiotem, który jest w stanie utożsamić, jest wykonany z drutu kolczastego naszyjnik, którego ściśnięcie pozwala jej się uspokoić. Aby poznać odpowiedzi na dręczące ją pytania, będzie ona musiała wydostać się z tego tajemniczego miejsca.
Po otoczeniu poruszamy się w czterech kierunkach (przód, tył, lewo, prawo), a do wchodzenia w interakcje z miejscami i przedmiotami służy ekran dotykowy konsoli. Makabryczną charakterystyką tytułu są rozstawione w każdym miejscu pułapki, których aktywowanie zada dotkliwy ból bohaterce i obniży jej wskaźnik zdrowia. Aby zminimalizować ryzyko obrażeń konieczne są więc albo dokładne oględziny każdego interesującego nas przedmiotu, albo użycie na nim drewnianej deski i tym samym rozbrojenie mechanizmu (deski ulegają zniszczeniu po pojedynczym użyciu).
Podczas pokonywania kolejnych pokoi oraz lokacji konieczne będzie zbieranie przedmiotów oraz używanie ich w odpowiednich miejscach, nierzadko też dalszą drogę blokować będą zagadki środowiskowe. Poza ekwipunkiem koniecznym do pchnięcia fabuły do przodu, do znalezienia czekają także fragmenty pamiętników i inne dokumenty, rzucające więcej światła nie tylko na przeszłość bohaterki, ale też na historię jej więzienia oraz eksperymentów, jakie się tu odbywały.
Jednorazowe przejście gry odblokowuje drugi scenariusz, w którym kierując poczynaniami innego bohaterami, zyskujemy drugą perspektywę na już poznane wydarzenia.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych