Titanfall - opis gry
Titanfall to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej oosby, w której maksymalnie dwunastu graczy uczestniczy w potyczkach rozgrywanych z udziałem mechów. Grę wyprodukowało studio Respawn Entertainment (założone przez byłych pracowników Infinity Ward) z myślą o konsolach Xbox 360 i Xbox One oraz komputerach osobistych.
W Titanfall gracze opowiadają się po jednej z dwóch stron konfliktu - do wyboru jest Militia i Interstellar Manufacturing Corporation. Produkcja Respawn skupia się na potyczkach wieloosobowych, nie oferując tradycyjnego trybu singlowego. W jego miejsce dodano wprawdzie Campaign Mode ze skryptami i dialogami, które starają się opowiedzieć pewną historię, jednak rdzeniem całości pozostaje multiplayer.
Jak wspomnieliśmy na wstępie, pojedynki toczą się z udziałem maksymalnie dwunastu osób (plus botów). Gracze wchodzą w buty pilotów, którzy, po spełnieniu określonych wymogów, mogą zasiąść za sterami potężnych mechów zwanych “tytanami”. Po rozpoczęciu pojedynku licznik czasu odmierza, ile czasu zostało do rozlokowania maszyn (czas można zmniejszyć zabijając nieprzyjaciół). Sterowanie w obu przypadkach wygląda podobnie, z jednym wyjątkiem - pod przyciskiem, który u żołnierzy odpowiada za skok, mechy mają bieg.
Rozgrywka wygląda oczywiście inaczej gdy jesteśmy na nogach, a inaczej gdy kontrolujemy tytana. Piloci są zwinniejsi, potrafią skakać i biegać po ścianach, natomiast mechy dysponują potężniejszą siłą ognią, ale nie mogą skakać, kucać i chować się za osłonami. W grze występuje kilka rodzajów tytanów - są to Atlas, Ogre i Stryder. Każda z tych klas posiada zestaw jakichś cech, które mogą przypasować osobom preferującym odmienne style gry (jedna klasa jest np. bardziej zwinna, inna bardziej wytrzymała).
Dostępne w Titanfall warianty rozgrywki to -- oprócz wspomnianego Campaign Mode -- m.in. Pilot Hunter, w którym punkty przyznawane są zabijanie pilotów, Last Titan Standing, Capture the Flag, Hardpoint Domination (próba przejęcia punktów na mapie) i Attrition, czyli standardowy deathmatch. Za uczestnictwo w potyczkach postać gracza zgarnia punkty doświadczenia.
Komentarze (22)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych