Toshinden 4 - opis gry
Toshinden 4 to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez japońskie studio Tamsoft i wydana w Europie przez Studio3 (była to jedyna zlokalizowana wersja). “Czwórka” ukazała się tylko na PlayStation i była ostatnią częścią serii do czasów Wii.
Czwórka rozgrywa się dziesięć lat po zakończeniu trzeciej części. Eiji Shinjo, niegdyś zawodnik, obecnie szef organizacji o nazwie Gerard Foundation, organizuje turniej, którego założeniem jest zgromadzić cztery tzw. święte bronie, przedmioty o potężnej mocy będące w stanie zbawić lub pogrążyć świat.
Z racji tego, że Toshinden 4 rozgrywa się dość spory czas po “trójce”, większość postaci jest zupełnie nowa. W grze otrzymujemy dostęp do szesnastu zawodników, przy czym tylko trzech pojawiało się w poprzednich odsłonach cyklu. Reszta ma co najwyżej pewne związki z bohaterami poprzedników, np. walczą podobnym stylem.
“Czwórka” wprowadza różne zmiany do formuły, choć generalnie charakter tych modyfikacji zbliża ją do pierwszych dwóch części. Pierwsza z nich tyczy się zmienionego systemu combosów. Teraz możemy bowiem dowolnie tworzyć własne sekwencje ciosów używając ataków ‘pokrewnych’.
Dalej: ataki specjalne stały się jeszcze bardziej specjalne. Są o wiele bardziej niszczycielskie, ale z drugiej strony trudniej je wykonać. Nowy jest także Kishin Kourin. Otóż celnie atakując i przyjmując obrażenia nabijamy wskaźnik znajdujący się pod paskiem energii. Pozwala on odpalać najlepsze techniki, ale też wejść w specjalny stan, który daje naszemu podopiecznemu więcej siły za cenę spadającego zdrowia. Trzecie novum to możliwość parowania.
W Toshinden 4 walki rozgrywają się trzech rodzajach aren: takich, z których możemy wylecieć, takich, gdzie nam to nie grozi, oraz rozpadających się w trakcie trwania pojedynku.
Oprócz standardowych bijatykowych trybów gra posiada też kilka minigier oraz bazę danych zawierającą różne informacje o postaciach, ilustracje, player z muzyką itd.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych