Reklama
Evil Zone

Evil Zone

6,2
17 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 6.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Yuke's
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
6 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
14.01.1999
Europa:
1999
Producent:
Yuke's
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
6 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
14.01.1999
Europa:
1999

Evil Zone - opis gry

Evil Zone to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez japońskie studio Yuke’s Future Media Creators i wydana przez Titus Software na PlayStation. Na tle innych reprezentujących gatunek Evil Zone wyróżniał przede wszystkim rozbudowany tryb fabularny.

Gra stawia na prostotę i widowiskowość. Pojedynki toczą się w trójwymiarowym środowisku - zawodnicy mogą poruszać się do tyłu, do przodu, a także wykonywać kroki na bok (tzw. side-stepy). System wykorzystuje dwa przyciski - jeden odpowiedzialny za atak, drugi za obronę. Lwia część starć odbywa się na odległość, ale nierzadko dochodzi też do bitki w zwarciu (w takich sytuacjach do dyspozycji mamy chociażby rzuty).

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Każda z postaci posiada pewien zestaw umiejętności, które najczęściej są dość widowiskowe. Te najbardziej wyniszczające stosuje się po naładowaniu ‘mocy’ (Power Stock), jednak należy mieć na uwadze, że jesteśmy wówczas wystawieni na ataki rywala. Długość ładowania zależna jest ilości energii, o której informuje pionowy pasek umieszczony z boku ekranu. Im jesteśmy słabsi, tym krócej trwa cały proces.

 

Choć ogarnięcie sterowanie w Evil Zone nie wymaga wielogodzinnych posiedzeń jak w kilku innych popularnych bijatykach, dramaturgii dodaje tu styl prezentacji. Ataki są widowiskowe, ich animacje dość długie (mogą trwać nawet 20 sekund), a do tego dochodzą takie rozwiązania jak Pressure Dash - dwóch rywali, którzy mniej więcej w tym samym czasie rzucą się na siebie, biorą udział w dynamicznej wymianie ciosów. Rola gracza polega w tym przypadku na szybkim wciskaniu odpowiednich przycisków.

 

Jak wspomnieliśmy, na tle innych współczesnych sobie bijatyk Evil Zone wyróżnia rozbudowany tryb fabularny. W produkcji Yuke’s przypomina on serial anime. Każda z postaci ma swoje motywy, swoją unikalną historię (łącznie z bossem), a my poznajemy ją wraz z osiąganymi postępami poprzez cut-scenki. Akcja dzieje się w świecie nie silącym się na realizm i to przekłada się też na charakter dostępnych zawodników.

Wideo - Evil Zone

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper