Tron: Evolution - opis gry
Tron: Evolution jest przygodową grą akcji z widokiem zza pleców postaci wyprodukowaną przez Propaganda Games i wydaną przez Disney Interactive w listopadzie 2010 roku na PC, PlayStation 3 oraz Xbox 360. Ukazała się również wersja na PSP.
Gra, podobnie jak film, jest fabularną kontynuacją klasycznego obrazu science-fiction z 1982 roku pt. „Tron”. Historię poznajemy z perspektywy Sama. To syn Kevina Flynna, twórcy cyberświata zwanego The Grid. Kevin zaginął ponad dwadzieścia lat temu, po uprzednim pojedynku z Master Control Program, który poznaliśmy w części pierwszej. Sam jest zbuntowanym programistą, czuje na plecach ciężar dziedzictwa ojca i trzyma się z daleka od fotela prezesa Encomu - firmy przezeń założonej. Jednocześnie jest coraz bardziej zaintrygowany jego zaginięciem, przez co w wyniku poszukiwań trafia do cyberświata gier, gdzie będzie musiał stoczyć pojedynek nie tylko o własne życie, ale o wszystko, aby poznać historię swojego dziedzictwa.
Tron: Evolution to gra z gatunku action-adventure w ujęciu TPP. Gracz biega po kolejnych poziomach i skacze z platformy na platformę, popisując się iście parkourowymi umiejętnościami, po drodze zabijając przeszkadzające nam wirusy przy pomocy świetlnego dysku i kilku prostych combosów. Rozgrywkę urozmaicają przejażdżki światłocyklem czy czołgiem, jednak trafiają się one wyjątkowo rzadko. Nie mogło zabraknąć delikatnego akcentu RPG - z biegiem gry zbieramy coraz więcej punktów doświadczenia i wskakujemy na wyższy poziom, a co za tym idzie bohater jest silniejszy, szybszy i ma możliwość uczenia się nowych ataków. W tego typu grze nie mogło zabraknąć opcji multiplayer, jednak tutaj twórcy nie popisali się inwencją. Otrzymujemy cztery tryby - odpowiedniki standardowych Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag i trybu polegającego na zajmowaniu strategicznych punktów mapy w określonej kolejności.
Grafika w Tron: Evolution prezentuje średni poziom. Ascetyczna architektura cyfrowego świata wygląda bardzo klimatycznie, twórcy postarali się też, żeby Sieć wyglądała identycznie jak w filmie. Jednym z autorów ścieżki dźwiękowej jest odpowiadający za muzykę w grach z serii God of War Cris Velasco.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych