Twierdza 2 - opis gry
Stronghold 2 (znany u nas jako Twierdza 2) to mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry ekonomicznej wyprodukowana przez Firefly Studios i wydana przez Take 2 Interactive 18 kwietnia 2005 roku na świecie i cztery dni później na terenie Europy jedynie na komputery osobiste. Na terenie Polski, dzięki Cenega Poland, produkcja pojawiła się 8 marca 2006 roku.
Twierdza 2 korzysta z silnika graficznego Dragonfly, dzięki czemu deweloper mógł pozwolić sobie na poprawienie grafiki oraz wprowadzenie pełnego 3D. Mechanika rozgrywki, choć w rdzeniu pozostała niezmieniona, została wzbogacona o takie elementy jak np. higiena na terenie zamku (której utrzymanie jest istotne, by uniknąć chorób), karanie wieśniaków. Dodatkowo także mechanika potyczek została przeprojektowana. Gracz może zapoznać się z tymi zmianami w rozgrywce rywalizacyjnej, scenariuszu albo kampanii.
W ramach kampanii - która tak samo jak pierwsza odsłona serii przenosi gracza w czasy średniowiecza - opowiedziana jest historia zarządcy pewnego zamku, a może być ona pokazana na dwa sposoby. Pierwszy wariant kładzie silny nacisk na aspekty militarne (np. obrona zamku przed atakiem), drugi na ekonomiczne (np. zebranie surowców w określonym czasie).
Produkcja spotkała się z mieszanym odbiorem ze strony recenzentów uzyskując noty na średnim poziomie 63 procent. Jakiś czas później rynek ujrzała wersja Deluxe, a obecnie można ją kupić także w dystrybucji elektronicznej.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych