Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds - opis gry
Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds to RPG wyprodukowane przez Looking Glass Technologies i wydane przez ORIGIN Systems w styczniu 1993 roku w USA oraz w 1993 roku w Europie, gdzie dystrybutorem był Electronic Arts, na MS-DOS. W 1995 roku w Japonii ukazały się wersje na FM-Towns oraz PC-98.
W czerwcu 2014 roku produkcja zadebiutowała w cyfrowej dystrybucji na należącej do EA platformie Origin.
Proces tworzenia gry rozpoczął się w kwietniu 1992 roku (poprzednik, The Stygian Abyss, ukazał się w marcu 1992 roku) i trwał dziewięć miesięcy, co przyczyniło się do m. in. krótszego okresu testowania czy pierwszych oznak wypalenia u członków załogi.
Produkcja pod względem swoich założeń przypomina serię Ultima, czyli jest osadzony w otwartym świecie RPG cechujący się głównie nieliniową fabułą czy dużą paletą możliwych działań. Gracz zatem najpierw tworzy postać w rozbudowanym edytorze, a następnie przemierza różne lokacje walcząc z potworami czy rozmawiając z napotkanymi postaciami. Pod względem technologicznym gra korzysta z usprawnionego silnika Ultima Underworld: The Stygian Abyss, dzięki czemu charakteryzuje się ładniejszą od poprzednika oprawą graficzną. Z tą produkcją można zapoznać się jedyne w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia osadzona rok po wydarzeniach z Ultima VII: The Black Gate, gdy to z okazji rocznicy pokonania pewnego groźnego bytu Lord British organizuje uroczystą kolację. Przyjęcie to zostaje zakłócone przez wspomniany wcześniej byt, który na następnie zaczarowuje miejsce przyjęcia, tworząc przy tym - w kanałach tego miejsca - teleport do różnych krain. Gracz wciela się w postać znanego z serii Ultima Avatara i jego oczami śledzi podróż, w jaką bohater wyruszył z celem znalezienia sposobu na powstrzymanie zaklęcia oraz przepędzenia nieproszonego gościa.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych