Umineko When They Cry

Umineko When They Cry

7,5
2 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.7
PS3 6.0
PSP -
Mobile -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
07th Expansion
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Horror,   Inna
Premiery
Świat:
17.08.2007
Producent:
07th Expansion
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Horror,   Inna
Premiery
Świat:
17.08.2007

Umineko When They Cry - opis gry

Umineko When They Cry (w oryginale Umineko no Naku Koro ni - "kiedy śpiewają mewy") jest powieścią graficzną z pogranicza horroru psychologicznego, wydaną w sierpniu 2007 r. na komputery osobiste. Zarówno za developing, jak i publikację odpowiadało studio 07th Expansion. Gra doczekała się w późniejszych latach konwersji na telefony komórkowe oraz konsole PlayStation 3 oraz PlayStation Portable.

Akcja opowiadanej historii rozgrywa się pomiędzy 4. i 5. października 1986 r. na wyspie Rokkenjima, w posiadłości rodowej Ushiromiya zamieszkałej przez seniora rodu, Kinzo. Ze względu na stan zdrowia organizuje on spotkanie rodzinne, na które przybywa ośmioro jego dzieci - członków rodu, aby przedyskutować podział majątku po jego śmierci. Jest wśród nich także Battler Ushiromiya - potomek drugiego syna Kinzo, Rudolfa. Battler od sześciu lat nie stawiał się na spotkaniach ze względu na śmierć ojca i zmianę nazwiska na panieńskie, nie ma więc zbyt dobrych stosunków z resztą rodziny. W holu posiadłości natrafia na obraz Beatrice - Złotej Wiedźmy, która według legendy podarowała rodowi Ushiromiya 10 ton złota po Wielkim Trzęsieniu Ziemi Kanto z 1023 r. Złoto to czekać ma na prawdziwego następcę rodu, któremu uda się rozwiązać zagadkę umieszczonego na obrazie epitafium. Zanim jednak rozmowy dorosłych dochodzą do skutku, spalone zwłoki seniora zostają odnalezione w domowym piecu, a na terenie samej posiadłości zaczyna dochodzić do serii niewyjaśnionych morderstw. Młody Battler będzie musiał podjąć się wyjaśnienia każdego z nich oraz wskazania prawdziwego sprawcy, jednocześnie zachowując zdrowy rozsądek i nie przyjąć do wiadomości, że całość jest tylko intrygą operującej z zaświatów, pragnącej reinkarnacji Beatrice...

Dalsza część tekstu pod wideo

Na całość gry składa się osiem wydawanych pomiędzy sierpniem 2007 a grudniem 2010 r. epizodów, z czego pierwsze cztery (Legend of the Golden Witch, Turn of the Golden Witch, Banquet od the Golden Witch i Alliance of the Golden Witch) służą do wprowadzenia gracza w świat gry i rządzące nią zasady, a cztery kolejne (End of the Golden Witch, Dawn of the Golden Witch, Requiem of the Golden Witch i Twilight of the Golden Witch) skupiają się na wyjaśnianiu szczegółów intrygi. W każdym z nich dochodzi do kolejnego zabójstwa, a zadaniem gracza jest ustalenie natury zbrodni (rzeczywistej albo nadprzyrodzonej) oraz tożsamości mordercy. W odróżnieniu od Higurashi When They Cry oraz innych tytułów z gatunku powieści graficznej, Umineko wprowadza rozwiązania dodające mechanice elementów znanych z gier detektywistycznych. W kolejnych rozdziałach pojawiają się tzw. "czerwone fakty" - zaznaczone czerwoną czcionką zdania oraz zwroty, które są zawsze prawdziwe i na podstawie których gracz może opierać swoje teorie oraz unieważniać inne. W sprzeczności z nimi stoją "fakty niebieskie" - zaznaczone na niebiesko fragmenty, które nie stoją w bezpośredniej sprzeczności z czerwonymi i które mogą się spełnić, jeżeli nie zostaną obalone. Trzecim rodzajem są opisane na żółto "fakty złote" dostępne tylko dla Mistrza Gry danego rozdziału, których efekty mogą - w zależności od sposobu użycia - obalić zarówno fakty czerwone, jak i niebieskie. Ostatnim takim elementem jest "purpurowe zeznanie", używane przez wszystkich podejrzanych i równie prawdziwe co fakty czerwone, z zaznaczeniem że tylko w ustach winowajcy jest kłamstwem. Po zaliczeniu pierwszego epizodu dostępne stają się scenariusze "Tea Party" oraz "????", systematyzujące nieco informacje uzyskane podczas kolejnych rozdziałów.

Gra doczekała się dwóch przeznaczonych dla fanów wydań (tzw. fandisców) zawierających dodatkowe scenariusze wzbogacające pierwsze osiem oryginalnych epizodów. Fandisc "Tsubasa" zawiera ich 15, a dodawany do fanowskiej bijatyki Ogon Musokyoku Cross "Hane", kolejne 2. Chętni natknąć się mogą także na 6 opowiadań autorstwa Ryukishi07, głównego scenarzysty, nie wchodzą one jednak w skład żadnego wydania gry.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper