Doki Doki Literature Club! - opis gry
Doki Doki Literature Club! to gra przygodowa w konwencji powieści graficznej wyprodukowana i wydana przez niezależne studio Team Salvato. Tytuł ukazał się na komputerach (systemy Windows, macOS oraz Linux).
Główny bohater gry zostaje zaproszony przez Sayori, swoją koleżankę z dzieciństwa, do kółka książkowego. Tam poznaje też inne jego członkinie: Natsuki, Yuri oraz przewodniczącą Monikę. Poprzez rozmowy o literaturze i pisanie stopniowo zacieśnia on relacje z dziewczynami. Przed szkolnym festiwalem Sayori wyznaje głównemu bohaterowi, że cierpi na depresję i jest w nim zakochana. Gdy w dniu festiwalu nie odpowiada na wiadomości tekstowe, ten pędzi do jej domu. Jak się rychło okazuje, stało się najgorsze - dziewczyna popełniła samobójstwo sterroryzowana przez kogoś, kto -- jak napisała w zostawionej notce -- siedzi w jej głowie. Główny bohater zastanawia się, czy można było ją uratować, a my zostajemy cofnięci do ekranu tytułowego i zmuszeni rozpocząć przygodę jeszcze raz. Tym razem jednak po Sayori nie ma już śladu, a do kółka zaprasza nas Monika.
Doki Doki Literature Club! nie jest grą w ścisłym tego słowa znaczeniu. Mamy tu do czynienia z dość klasyczną powieścią graficzną - przede wszystkim czytamy i oglądamy, a interaktywność sprowadza się do podejmowania decyzji w określonych sytuacjach, choć ich wpływ na bieg narracji nie jest szczególnie duży. Pewnym novum jest mechanika pozwalająca nam tworzyć własne wiersze poprzez wybieranie spośród zasobu konkretnych słów. Każda dziewczyna ma swoje preferencje, jeśli chodzi o poezję. Jeżeli trafimy w jej gusta, będziemy mogli ‘odblokować’ specjalne sceny niedostępne w żaden inny sposób. Ich odblokowanie z kolei może mieć wpływ na to, jakie zakończenie obejrzymy.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych