Undernauts: Labyrinth of Yomi - opis gry
Undernauts: Labyrinth of Yomi to gra RPG w konwencji dungeon crawlera wyprodukowana przez japońskie studio Experience. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach Xbox One, PS4, PS5 i Nintendo Switch.
Fabuła - Undernauts: Labyrinth of Yomi
W odróżnieniu od wielu innych dungeon crawlerów akcja Undernauts: Labyrinth of Yomi nie rozgrywa się w świecie wzorowanym na klasycznym, tylko w stosunkowo współczesnym - mianowicie w Tokyo w latach 70. XX wieku (gra nie trzyma się jednak szczególnie historycznych realiów). W japońskiej stolicy pojawia się pewnego dnia olbrzymi labirynt. Jest on niezwykle niebezpieczny z powodu grasujących w nim monstrów, ale z drugiej strony jest on także źródłem cennych surowców. Niektóre firmy, jak chociażby Cassandra Company, wysyłają do lochów ‘górników’ (określanych w tutejszym uniwersum jako “undernauts”), którzy mają je wydobywać. Ekspedycje te często kończą się masakrą. Tak jest np. z drużyną głównego bohatera. Mimo niepowodzenia za pierwszym razem postanawia on jednak wrócić do labiryntu.
Rozgrywka - Undernauts: Labyrinth of Yomi
Undernauts pod względem rozgrywki przypomina poprzednie dungeon crawlery specjalizującego się w tym gatunku studia Experience. Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby zarówno w trakcie eksploracji, jak i walki. Zmagania rozpoczynamy od stworzenia własnej drużyny mając do wyboru różne profesje i rozliczne ilustracje, również takie, które przedstawiają bohaterów innych tytułów developera.
Schemat rozgrywki nie odstaje od wielu innych dungeon crawlerów: stopniowo odkrywamy kolejne piętra dungeonu mierząc się z coraz groźniejszymi przeciwnikami (na końcu każdej ważnej lokacji czeka nas starcie z bossem), a w razie konieczności możemy wrócić do obozowiska pełniącego funkcję bazy wypadowej (prowadzą do niego skróty, jakie odkrywamy wraz z postępami). Eksplorację poza walką urozmaica kilka gameplayowych patentów, jak rozwiązywanie łamigłówek czy używanie specjalnych kwiatów (yomi flowers) do budowania przejść.
Starcia są natomiast turowe. Umiejętności wybieramy z listy komend, a naszych podopiecznych rozstawiamy w dwóch formacjach. Dla przykładu preferowaną strategią jest ustawienie wojowników na przedzie, a kompanów dysponujących skillami wspierającymi w tyle. Na uwagę zasługuje ponadto mechanika Boost umożliwiająca podnoszenie potencjału bojowego po spełnieniu określonego warunku.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych