Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster

7,8
14 oceny

Ocena wg platformy:

NS 7.8
PC 8.0
PS4 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
70 godzin
Premiery
Świat:
29.10.2020
Europa:
25.05.2021
Polska:
25.05.2021
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
70 godzin
Premiery
Świat:
29.10.2020
Europa:
25.05.2021
Polska:
25.05.2021

Recenzja redakcji

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster - recenzja gry. Na wezwanie Lucyfera
7.5
Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster - recenzja gry. Na wezwanie Lucyfera
NS PC PS4

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster - opis gry

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster to japońska gra RPG w konwencji dungeon crawlera wyprodukowana przez Atlus. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Nintendo Switch. Był on remasterem Shin Megami Tensei: Lucifer's Call.

Fabuła

Dalsza część tekstu pod wideo

Głównym bohaterem jest tu (chwilowo) zwyczajny uczeń szkoły średniej. Jego historia zaczyna się w momencie, gdy widzi sen w którym niejaka Yuko Takao informuje go, że świat czeka katastrofa, która zmyje grzechy ludzkości. Budząc się chłopak uświadamia sobie, że jedzie metrem do parku Yoyogi, gdzie w szpitalu razem z klasowymi kolegami ma odwiedzić swoją nauczycielkę.

Niedługo później wydarzenia zaczynają nabierać tempa. Szpital opanowują demony, a miasto i świat ulegają zniszczeniu - kreuje się nowa rzeczywistość. Przeżywa garstka, w tym główny bohater, który sam przemienia się w demona (konkretnie w pół-demona, pół-człowieka). Jego zadaniem będzie poznać prawdę o mających miejsce wydarzeniach.

Rozgrywka

Rozgrywka Lucifer's Call zachowuje mnóstwo elementów SNES-owych poprzedniczek, wprowadzając też kilka nowości. Naszym głównym zadaniem wciąż jest eksploracja złożonych dungeonów, w których toczymy turowe walki z losowo napotykanymi przeciwnikami. Wracają także negocjacje i fuzje z demonami. Gracz może nawiązać z nimi dialog i skaptować do swojej drużyny, a następnie łączyć, by tworzyć coraz potężniejsze istoty.   

Nowością jest zmniejszenie walczącej ekipy do czterech postaci (z sześciu), a także używanie tzw. Magatama (pasożytów) do rozwijania potencjału bojowego - dotyczy to zarówno podbijania statystyk, jak i nauki nowych umiejętności. Gracz może też obrać bardziej tradycyjną drogę, czyli zwykłe nabijanie poziomów doświadczenia.

Kolejne novum to funkcja Press Turn. Demony posiadają w Lucifer's Call różne cechy, których znajomość może być na wagę złota. Odnajdując słabość przeciwnika nie tylko zadamy mu większe obrażenia, ale i zyskujemy dodatkową turę. Działa to jednak również w drugą stronę, przez co na bieżąco wymaga się od nas budowania ekip o różnorodnych charakterystykach.

Styl narracji jest nieliniowy. W Lucifer's Call obserwujemy proces kształtowania się nowego świata, toteż możemy zadecydować, jaka jego przyszła wizja nam odpowiada. Można się jednak też zbuntować przeciwko wszystkim, jeśli żadna koncepcja nie jest w stanie nas usatysfakcjonować.

Nowości

Remaster oferuje kilka nowości. Jest to nie tylko poprawiona oprawa graficzna, ale też nowy niższy stopień trudności Merciful, voice-acting w cutscenkach i kilka innych zmian w rozgrywce.

W grze nie pojawia się też gościnnie Dante z serii Devil May Cry. Jego miejsce zajął Raidou Kuzunoha, główny bohater dwóch odsłon Shin Megami Tensei: Devil Summoner. 

Wideo - Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper