Reklama
Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

8,3
33 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
90 godzin
Premiery
Świat:
20.02.2003
Europa:
01.07.2005
Polska:
08.07.2005
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
90 godzin
Premiery
Świat:
20.02.2003
Europa:
01.07.2005
Polska:
08.07.2005

Shin Megami Tensei: Lucifer's Call - opis gry

Shin Megami Tensei: Lucifer's Call jest grą RPG typu dungeon crawler wyprodukowaną przez Atlus i wydaną w Europie przez Ghostlight w 2005 roku na PlayStation 2. Lucifer's Call to trzecia część serii SMT, której początki sięgają czasów SNES-a. Po raz pierwszy w historii tego cyklu akcję śledzimy z perspektywy trzeciej osoby.

Głównym bohaterem jest tu (chwilowo) zwyczajny uczeń szkoły średniej. Jego historia zaczyna się w momencie, gdy widzi sen w którym niejaka Yuko Takao informuje go, że świat czeka katastrofa, która zmyje grzechy ludzkości. Budząc się chłopak uświadamia sobie, że jedzie metrem do parku Yoyogi, gdzie w szpitalu razem z klasowymi kolegami ma odwiedzić swoją nauczycielkę o tym samym imieniu i nazwisku...

Dalsza część tekstu pod wideo

Niedługo później wydarzenia zaczynają nabierać tempa. Szpital opanowują demony, a miasto i świat ulegają zniszczeniu - kreuje się nowa rzeczywistość. Przeżywa garstka, w tym główny bohater, który sam przemienia się w demona (konkretnie w pół-demona, pół-człowieka). Jego zadaniem będzie poznać prawdę o mających miejsce wydarzeniach.

Rozgrywka Lucifer's Call zachowuje mnóstwo elementów SNES-owych poprzedniczek, wprowadzając też kilka nowości. Naszym głównym zadaniem wciąż jest eksploracja złożonych dungeonów, w których toczymy turowe walki z losowo napotykanymi przeciwnikami. Wracają także negocjacje i fuzje z demonami. Gracz może nawiązać z nimi dialog i skaptować do swojej drużyny, a następnie łączyć, by tworzyć coraz potężniejsze istoty.   

Nowością jest zmniejszenie walczącej ekipy do czterech postaci (z sześciu), a także używanie tzw. Magatama (pasożytów) do rozwijania potencjału bojowego - dotyczy to zarówno podbijania statystyk, jak i nauki nowych umiejętności. Gracz może też obrać bardziej tradycyjną drogę, czyli zwykłe nabijanie poziomów doświadczenia.

Kolejne novum to funkcja Press Turn. Demony posiadają w Lucifer's Call różne cechy, których znajomość może być na wagę złota. Odnajdując słabość przeciwnika nie tylko zadamy mu większe obrażenia, ale i zyskujemy dodatkową turę. Działa to jednak również w drugą stronę, przez co na bieżąco wymaga się od nas budowania ekip o różnorodnych charakterystykach.

Styl narracji jest nieliniowy. W Lucifer's Call obserwujemy proces kształtowania się nowego świata, toteż możemy zadecydować, jaka jego przyszła wizja nam odpowiada. Można się jednak też zbuntować przeciwko wszystkim, jeśli żadna koncepcja nie jest w stanie nas usatysfakcjonować.

Europejskie wydanie trzeciej części SMT oparte jest na japońskiej wersji Maniax, która dodała kilka znaczących rzeczy, jak np. nową drogę dla głównego bohatera (True Demon), pokaźnych rozmiarów dungeon i grywalną postać, którą jest Dante z serii Devil May Cry. Zmieniono też balans rozgrywki. Dla przykładu - przeciwnicy rzadziej atakują teraz z zaskoczenia.

Wideo - Shin Megami Tensei: Lucifer's Call

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper