Shin Megami Tensei

Shin Megami Tensei

7,2
6 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.3
GBA -
SNES 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
30.10.1992
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
30.10.1992

Shin Megami Tensei - opis gry

Shin Megami Tensei to japońska gra RPG (typu dungeon crawler) wyprodukowana i wydana przez Atlus początkowo na SNES-a, a następnie także na PlayStation i Game Boy Advance. Tytuł inspirował się opowiadaniem pt. Megami Tensei (Reinkarnacja bogini). SMT to najpopularniejsza marka wspomnianego studia - produkcja doczekała się kilku kontynuacji oraz licznych spin-offów (najpopularniejszy z nich to Persona).

Akcja gry toczy się w latach 90-ych ubiegłego wieku. Demony dostają się do świata doczesnego zakłócając równowagę sił. Jeden z japońskich liderów politycznych wykorzystuje je by przejąć władzę, co doprowadza do interwencji wojskowej Stanów Zjednoczonych. Głównym bohaterem jest przeciętniak, który pewnego dnia otrzymuje program umożliwiający mu przyzwanie istot z innych wymiarów. Od jego wyborów będzie zależeć, jaki kształt przybierze świat po nadchodzących wielkimi krokami zmianach.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podczas przeczesywania dungeonów zmagania obserwujemy z oczu głównego bohatera. Walki są losowe i może wziąć w nich udział maksymalnie sześć postaci. W SMT znaczącą rolę odgrywają oczywiście demony. Aby pozyskać takiego sprzymierzeńca, możemy z nim negocjować, przekupić go albo pokonać. Każdy demon posiada inne parametry oraz garść unikalnych zdolności. Gdy proces werbunku powiedzie się, nowy towarzysz boju zostaje przeniesiony do przenośnego komputera i możemy go wzywać po uiszczeniu drobnej opłaty. Istnieje też możliwość dokonywania fuzji, w celu stworzenia potężniejszych podopiecznych.

 

Główny bohater może się w trakcie rozgrywki opowiedzieć po jednej z trzech stron (a właściwie dwóch) - do wyboru jest chaos, porządek albo zachowanie neutralności. Dwie pierwsze frakcje walczą o inny cel, natomiast neutralność sprawia, że jesteśmy de facto niezależni od innych, co osiągnąć najtrudniej. O tym, pod jakim szyldem skończymy, decyduje to, które demony będziemy przyzywać oraz czyje questy wykonywać. Neutralność, co warto dodać, wiąże się jednak z tym, że po obu stronach konfliktu będziemy mieć wrogów.

 

Wybór sojuszu może mieć wpływ nie tylko na zakończenie, ale też na rozgrywkę, bowiem niektóre graty są w stanie wyekwipować tylko postacie o właściwej charakterystyce.

 

Shin Megami Tensei, w wersji konsolowej, nie ukazało się poza Japonią, choć w 2002 roku wyszedł fanowski patch tłumaczący grę na angielski. Oficjalna lokalizacja miała miejsce dopiero po wydaniu wersji na urządzenia z systemem iOS.

Wideo - Shin Megami Tensei

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper