Until Dawn

Until Dawn

Ocena wg platformy:

PS4 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Supermassive Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Akcja,   Horror,   PS Move
Śr. czas:
11 godzin
Premiery
Świat:
25.08.2015
Europa:
25.08.2015
Polska:
25.08.2015
Producent:
Supermassive Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Akcja,   Horror,   PS Move
Śr. czas:
11 godzin
Premiery
Świat:
25.08.2015
Europa:
25.08.2015
Polska:
25.08.2015

Recenzja redakcji

Recenzja: Until Dawn (PS4)
8.5
Recenzja: Until Dawn (PS4)
PS4
Pokaż kolejne recenzje

Until Dawn - opis gry

Until Dawn to horror z widokiem zza pleców tworzony początkowo z myślą o PlayStation 3 i PS Move, jednak na gamescom 2014 otrzymaliśmy wiadomość, że gra trafi PlayStation 4. Odpowiada za nią studio Supermassive Games, które ma na swoim koncie takie tytuły jak Start the Party! czy Tumble.

Autorzy gry przygotowali historię, która wpisuje się w schemat typowego horroru klasy B dla nastolatków. Fabuła opowiada o grupce znajomych, którzy w rocznicę zaginięcia ich przyjaciółki ruszają na wycieczkę z góry, gdzie oczywiście są kolejno mordowani w tajemniczych okolicznościach. Gra pełna jest oklepanych motywów z filmów grozy, jak scena z damsko-męską parą bohaterów oddalającą się nocą od grupy, by oddać się igraszkom w opuszczonym domku, czy ujęcia ukazujące kogoś z ukrycia obserwującego te gruchające gołąbki. W grze przejmiemy kontrolę nad każdym z ośmiu bohaterów i od naszych poczynań zależeć będzie bieg historii i kto przeżyje do tytułowego świtu. Warto nadmienić, że scenariuszem zajmują się Larry Fassenden i Graham Reznick - panowie, którzy mają spore doświadczenie w produkcji "tanich" horrorów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra prezentuje się efektownie, co nie powinno dziwić, bowiem śmiga na silniku Killzone: Shadow Fall. Największe wrażenie robi mimika twarzy. Przyglądając się reakcjom postaci, czuć ich emocje. Ruchy warg, oczu, mięśni w kącikach ust - wygląda to znakomicie. Postacie nie biegają - lokacje zwiedzamy głównie spacerując i dzierżąc w dłoniach obowiązkową latarkę. Dzięki temu twórcom łatwiej jest budować napięcie, zwrócić naszą uwagę na dany element otoczenia czy wystraszyć pojawiającym się nagle napastnikiem lub spadającym ze ściany obrazem. Kamera raz podąża za postacią, innym razem zatrzymuje się na jakimś elemencie, robiąc efektowny najazd. Osoby zaznajomione z serią Fatal Frame poczują się tu jak w domu. 

Całość momentami przypomina Heavy Rain i nawet interfejs prezentuje się bardzo podobnie (pojawiają się ikonki przycisków, gdy możliwa jest interakcja). Nie zabrakło też zabawy żyroskopem i panelem dotykowym DualShocka 4, dzięki którym możemy obracać znalezione przedmioty, przeglądać dokumenty czy poruszać głową bohaterów na scenkach przerywnikowych. Do gry idealnie pasuje określenie "interaktywny film". Podczas przebijania się przez kolejne pomieszczenia rozwiązujemy proste zagadki, zbieramy poszlaki, czytamy miłosno-depresyjne pamiętniki, prowadzimy dialogi, bierzemy udział w sekwencjach QTE i dokonujemy wyborów. Gra oferuje tysiące małych ścieżek narracyjnych, które prowadzą do setek możliwych zakończeń. 

Wideo - Until Dawn

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (96)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper