Steins; Gate 0 - opis gry
Steins;Gate Zero to produkcja z gatunku visual novel wyprodukowana przy współpracy MAGES (dawniej 5pb.) oraz Nitroplus. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz na konsolach PlayStation 3, PlayStation 4 i PlayStation Vita. Wersja zlokalizowana ukazała się na dwóch ostatnich sprzętach za sprawą PQube.
Steins;Gate Zero to kontynuacja Steins;Gate. Podobnie jak poprzednik gra kręci się wokół tematyki science-fiction. Historia skupia się na Rintaro Okabe, któremu nie udało się swego czasu uratować Kurisu Makise. A nawet wręcz przeciwnie - nieumyślnie doprowadził do jej śmierci. Wydarzenia te odbiły się przy tym mocno na jego psychice.
Jakiś czas później Okabe poznaje Maho Hiyajo, neurolog, która pracuje nad programem o nazwie Amadeus pozwalającym na cyfrowe odtworzenie czyjegoś mózgu w avatarze kierowanym przez sztuczną inteligencję. Hiyajo, co ciekawe, udało się zrekonstruować Makise jeszcze przed jej śmiercią.
Steins;Gate Zero to powieść graficzna, w związku z czym trudno tu mówić o “gameplayu” w ścisłym tego słowa znaczeniu. Nasz wpływ ogranicza się tu przede wszystkim do przewijania tekstu - dialogów oraz przemyśleń bohaterów i bohaterek. W grze pojawia się nowy patent zwany RINE Trigger, który zastąpił obecny w poprzedniej części Phone Trigger. Za jego pomocą (jest to aplikacja na smartfonie głównego bohatera) można wymieniać się wiadomościami i wpływać na relacje z innymi, co rzutuje na bieg fabuły. Jako tester Amadeusa Okabe może też komunikować się z wirtualną Makise, a ona z nim.
Za scenariusz, podobnie jak w przypadku poprzedniej części, odpowiadał Chiyomaru Shikura.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych