Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 - opis gry
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 to gra RPG wyprodukowana przez studio The Chinese Room (pierwotnie Hardsuit Labs) i wydana przez Paradox Interactive. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PlayStation 5, Xbox Series X. Był on kontynuacją (choć nie bezpośrednią) Vampire The Masquerade: Bloodlines.
Fabuła - Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Produkcja studia Hardsuit Labs to kontynuacja wydanego w 2004 roku Vampire: The Masquerade - Bloodlines, gry RPG autorstwa nieistniejącego już studia Troika Games. Bloodlines 2 nie jest jednak kontynuacją bezpośrednią. Historie obu gier nie są ze sobą powiązane. Akcja ‘dwójki’ rozgrywa się kilkanaście lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, inne jest miejsce, gdzie toczy się opowieść, oraz bohaterowie.
Rzecz rozgrywa się we współczesnym Seattle, gdzie również funkcjonuje wampirza społeczność, której przedstawiciele starają się wtopić w społeczeństwo lub unikać go jak ognia. Składa się ona z wielu klanów i frakcji różniących się kulturą, ideologią, stosunkiem do ludzi, swojej wampirzej tożsamości czy zdolnościami. Punktem wyjścia dla fabuły Bloodlines 2 jest wydarzenie nazwane “Mass Embrace”, w trakcie którego zbuntowane wampiry postanawiają zerwać z tradycją maskarady i otwarcie przeprowadzają atak na ludzi. W następstwie tego incydentu pojawiają się nowe wampiry, w tym wykreowana przez nas postać.
Rozgrywka - Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Zmagania w Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 rozpoczynamy od stworzenia własnej postaci. Gra daje nam możliwość wyboru jej przeszłości, tego, kim była przed przeistoczeniem się w wampira. Do wyboru jest kilka opcji: barista, funkcjonariusz policji, recydywista czy koroner. Nasz wybór ma następnie wpływ na opcje dialogowe i na to, jak reagować będą na nas NPC.
Nasza postać rozpoczyna jako tzw. Thinblood, młody wampir, którego umiejętności nie są jeszcze w pełni wykształcone. W pierwszej fazie rozgrywki rozwijać możemy się w trzech dyscyplinach: Chiropteran (moce umożliwiające szybowanie i przyzywanie nietoperzy), Mentalism (lewitowanie, zdolność unoszenia obiektów i innych ludzi) oraz Nebulation (przyzywanie mgły i przemienianie się w mgłę, dzięki czemu można pokonywać ciasne przejścia). Na późniejszym etapie stajemy natomiast przed wyborem wstąpienia do jednego z pięciu wampirzych klanów, co otwiera przed nami dostęp do kolejnych dyscyplin i upgrade’ów. Te klany to: Brujah, Toreadorowie, Tremere, Ventrue i Malkavianie.
Podczas zmagań wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, choć w niektórych przypadkach ulega to zmianie, np. przy wyprowadzaniu ataków. Pod względem struktury Bloodlines 2 nie różni się szczególnie od innych gier RPG. Nasz podopieczny/podopieczna może wykonywać zadania powiązane z głównym wątkiem lub poboczne, na które trafić można eksplorując świat gry. Do dyspozycji bohater/bohaterka ma telefon, który pozwala mu/jej kontaktować się z innymi postaciami i pozyskiwać w ten sposób informacje np. o nowych questach.
Ważną rolę w trakcie rozgrywki odgrywa krew. Można ją pozyskiwać od ludzi, ale też z innych źródeł, np. nietoperzy czy worków. Nie bez znaczenia jest tu też mechanika “resonance”. Wampiry bowiem łakną silnych emocji: strachu, radości, pożądania, bólu itd. Wypicie krwi ofiary, która w chwili śmierci będzie ogarnięta taką czy inną emocją, wiąże się z korzyściami w rodzaju usprawnień - tymczasowych lub stałych (te drugie nazywają się Merits).
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych