Vib-Ribbon

Vib-Ribbon

6,8
28 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 6.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
NanaOn-Sha
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Muzyczna
Śr. czas:
15.5 godzin
Premiery
Świat:
12.12.1999
Europa:
01.09.2000
Producent:
NanaOn-Sha
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Muzyczna
Śr. czas:
15.5 godzin
Premiery
Świat:
12.12.1999
Europa:
01.09.2000

Vib-Ribbon - opis gry

Vib-Ribbon to gra rytmiczna wyprodukowana przez japońskie studio NanaOn-Sha, twórców serii PaRappa the Rapper, i wydana przez Sony Computer Entertainment na PlayStation w 1999 roku. Cechą wyróżniającą ten tytuł był surowy styl graficzny - proste, białe linie tworzyły w nim rozmaite kształty, w tym naszą podopieczną i przeszkody, które napotykała na swej drodze.

Zadaniem gracza jest tak pokierować poczynaniami Vibri, by ta przebiła się przez cały poziom wypełniony różnymi przeszkodami. Myk w produkcji NanaOn-Sha polega jednak na tym, że każdy level generuje utwór przygrywający rozgrywce (użyć można muzyki stworzonej z myślą o grze, a także własnych płyt).

Dalsza część tekstu pod wideo

Samo omijanie przeszkód nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Za każdy rodzaj przeszkadzajki odpowiada inny przycisk, więc musimy się wyuczyć, którą umiejętność wykorzystać przy nadarzającej się okazji. Jeśli nie będzie nam szło dobrze, forma Vibri będzie ulegać zmianie - z królika przekształci się w żabę, a z żaby w robaka. Z drugiej strony, jeśli uda nam się ominąć bez wtopy osiemnaście przeszkód z rzędu, Vibri przemieni się we wróżkę (lub jakąś inną wyższą formę jeśli wcześniej ją 'zdegradowano'). O punktacji informują symbole pojawiające się na ekranie, które na koniec poziomu przybierają postać liczb. Im lepszy wynik, tym dłuższa będzie piosenka, którą na naszą część wyśpiewa podopieczna.

W grze pojawiają się cztery podstawowe przeszkody - bloki, fale, pętle i dołki. Za każdą z nich, jak wspomnieliśmy, odpowiada inny przycisk - L, R, krzyżyk i dół na d-padzie. Z czasem oczywiście robi się trudniej, co owocuje ‘kombinacjami’ łączącymi cechy kilku podstawowych przeszkód. W takim przypadku konieczne staje się wciśnięcie kilku przycisków jednocześnie.

Vib-Ribbon, pomimo skromnej oprawy, dorobiło się pewnej wiernej grupy fanów. NanaOn-Sha wyprodukowała nawet dwie kontynuacje - Mojib-Ribbon i Vib-Ripple. Obie ukazały się na PlayStation 2, lecz nigdy nie było im dane opuścić granic Japonii.

Wideo - Vib-Ribbon

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper