Waking - opis gry
Waking to gra action-adventure wyprodukowana przez niezależnego developera Jasona Odę i wydana przez tinyBuild Games. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsoli Xbox One.
Fabuła - Waking
W Waking wcielamy się… w siebie, o czym świadczy fakt, iż zmagania rozpoczynamy od podania swojego imienia i udzielenia odpowiedzi na kilka osobistych pytań. Nasz avatar po bliżej niesprecyzowanym wypadku zapada w śpiączkę, co sprawia, że znajduje się na cienkiej granicy oddzielającej życie od śmierci. Podróżując przez surrealistyczne światy będące wytworem podświadomości musimy doprowadzić do jego wybudzenia. Kij w szprychy temu planowi będzie wkładał bóg Somnus, który dokłada starań, byśmy ostatecznie wyzionęli ducha.
Rozgrywka - Waking
Rozgrywka w Waking inspirowana jest serią Dark Souls autorstwa japońskiego studia From Software. W grze naszym zadaniem, jak wspomniano wyżej, jest eksplorowanie najróżniejszych zakamarków podświadomości (lokacje, swoją drogą, są generowane proceduralnie). By zrealizować cel, musimy odnaleźć dwanaście tzw. stron Somnusa, co pozwoli głównemu bohaterowi (lub bohaterce) wybudzić się ze śpiączki. Są one ukryte w trzech światach - po cztery na jeden.
Ważnym filarem rozgrywki jest walka. Nasz podopieczny zasadniczo nie posiada broni w ścisłym tego słowa znaczeniu. Zamiast tego korzysta z telekinezy, która pozwala podnosić znajdujące się w pobliżu obiekty, a następnie ciskać nimi w nieprzyjaciół. Tym sposobem ich ogłuszamy, a oni upuszczają przedmioty pozwalające ‘odblokować’ dostęp do zdolności ofensywnych (umożliwiających wyeliminowania przeciwnika na dobre) i defensywnych. Z czasem pozyskujemy nowe umiejętności, jednak dodać warto, że ‘wyekwipowany’ może być tylko jedna.
Oprócz walki w Waking zdarza się nam wykonywać również inne czynności, np. rozwiązywać łamigłówki.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych