Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade - opis gry
Warhammer 40,000 Dawn of War - Dark Crusade to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Relic Entertainment i wydana przez THQ Inc. 9 października 2006 roku, 3 listopada na terenie Europy i 10 listopada, dzięki CD Projekt, w Polsce wyłącznie na Windowsa. Jest to samodzielny dodatek do wydanego w 2004 roku Warhammer 40,000: Dawn of War.
Mechanika rozgrywki przeszła kilka modyfikacji względem Warhammer 40,000: Dawn of War, dodatkowo pod kontrolę gracza oddano 2 kolejne nacje. Są to Nekroni - zbudowani z metalu nieumarli korzystający z działek Gaussa w celu wyeliminowania wszelkiego życia oraz Dominium Tau - korzystający z zaawansowanej technologii oraz sztuki dyplomacji żołnierze walczący w imię Większego Dobra. Produkcja ta pozwala przetestować tą mechanikę na 3 sposoby - w rozgrywce sieciowej do 8 osób, scenariuszu na wybranej mapie oraz kampanii.
W ramach kampanii opowiedziana jest historia planety Kronus, na której wskutek łańcucha wielu zdarzeń ląduje kilka nacji. W efekcie tego wybucha wojna, a gracz wybiera jedną ze stron i stara się ją doprowadzić do ostatecznego zwycięstwa. W odróżnieniu od poprzednich strategii serii, nie ma tu ściśle liniowej fabuły, a obszary do podbicia w wybranej przez gracza kolejności, przy czym wymagane jest podbicie głównych kwater, a część obszarów jest opcjonalna. Ponadto dowódca, dzięki wykonywaniu określonych wyzwań, może się rozwinąć.
Gra została ciepło przyjęta przez społeczność i uzyskała noty na średnim poziomie 87 procent, a dodatkowo portale IGN oraz Gamespot uhonorowały go tytułem najlepszego dodatku 2006 roku. Chwalono ogólną jakość wykonania, balans między nacjami, a krytyka dotyczyła m.in. ograniczeń w obsłudze kamery czy przewidywalnego AI.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych