Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault - opis gry
Warhammer 40,000: Dawn of War - Winter Assault to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Relic Entertainment i wydana przez THQ Inc. 21 września 2005 roku jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. 27 października 2005 roku, dzięki CD Projekt, produkcja pojawiła się na terenie Polski. Jest to niesamodzielny dodatek do wydanego w 2004 roku Warhammer 40,000: Dawn of War.
Mechanika rozgrywki względem wersji w 2004 przeszła kilka modyfikacji, a dodatkowo pojawiły się nowe jednostki. Nowością jest stworzona wskutek odzewu i próśb graczy Gwardia Imperialna - "Młot imperatora", który jako swoją przewagę wykorzystuje liczebność w przypadku piechoty i wytrzymałość w przypadku sił pancernych. Ponadto pojawił się nowy rodzaj scenerii - zimowa.
Gra pozwala przetestować tą mechanikę na 3 sposoby - rozgrywce sieciowej do 8 osób, scenariuszu na wybranej mapie albo kampanii. W jej ramach w 10 misjach opowiedziana jest historia wydarzeń na planecie Lorn V, zmrożonej planecie na której znajdują się resztki Titan Dominatus - potężnej maszyny wykutej w kuźniach planety Mars. Kiedy jedna z frakcji dociera na miejsce spoczynku Tytana dochodzi do ataku ze strony potężnej rasy nieumarłych i zadaniem gracza jest odeprzeć to zagrożenie. Historia ta może być opowiedziana ze strony Ładu (Gwardii Imperialnej, Eldarów a także okazjonalnie pojawiających się Kosmicznych Marines) lub Chaosu (Kosmicznych Marines Chaosu, Orków).
Produkcja została ciepło przyjęta zarówno przez fanów jak i recenzentów i zyskała średnie noty w okolicach 85 procent. Chwalono głównie zmiany w mechanice rozgrywki, nową frakcję oraz sposób jej implementacji. Jakiś czas po premierze dodatku rynek ujrzała wersja kompletna zawierająca ten dodatek oraz wydany w 2004 roku Warhammer 40,000: Dawn of War
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych