Way of the Samurai - opis gry
Way of the Samurai jest grą przygodową wyprodukowaną przez japońskie studio Acquire i wydaną przez firmę Eidos Interactive we wrześniu 2002 roku na konsolę PlayStation 2. W roku 2008 ukazała się również wersja na PlayStation Portable, jednakże nigdy nie opuściła granic Japonii.
Fabuła produkcji Acquire osadzona została w 1878 roku, gdzie era samurajów powoli dobiega końca. Główny bohater wdaje się w spór o odlewnie żelaza pomiędzy rodziną Kurofu i klanem Akadama. Sytuacja komplikuje się coraz bardziej, a gracz musi zrobić wszystko, aby wybrnąć z niej w jednym kawałku. Najbardziej charakterystyczną cechą Way of the Samurai jest to, w jakim stopniu grający wpływa na fabułę. Historia rozgrywa się na przestrzeni zaledwie kilku dni i terenie tylko kilku lokacji, mimo to przechodząc grę nawet po raz dziesiąty, można wychwycić różne smaczki, niuanse i odkrywać odmienny przebieg różnych wątków. Istnieje pełna dowolność w kształtowaniu losów swego protagonisty.
Way of the Samurai to wirtualna samurajska przygoda przypominająca minisandboks. Grę można podzielić na dwie części - rozgrywkę właściwą i odkrywanie fabuły. Ważnym elementem „dwójki” jest walka na miecze. Starcia są statyczne, opierają się na bloku i kontrataku, a w późniejszych częściach na wyprzedzaniu ataku wroga. Jest to dość monotonne, ale pojedynki są trudne i polec jest łatwo. Rozwój postaci rozwija się w miarę walk, uczymy się różnych ciosów, możemy też zdobywać nowe miecze z zabitych przeciwników. Najbardziej rozbudowanym elementem jest kolekcjonowanie oraz wykuwanie coraz lepszych egzemplarzy broni, a także opanowywanie rozmaitych stylów walki, które są jednak przypisane do danego oręża.
Oprawa graficzna oraz animacja postaci są jednymi z najsłabszych elementów tej produkcji. Częściowo rekompensuje to ścieżka dźwiękowa autorstwa Noriyuki Asakury, który w przyszłości będzie odpowiadał za ten element w każdej kolejnej odsłonie serii.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych