We Love Katamari - opis gry
We Love Katamari to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Namco na PlayStation 2. Była to druga część serii Katamari i zarazem ostatnia, przy której tworzeniu brał udział autor koncepcji, Keita Takahashi. W odróżnieniu od pierwowzoru, kontynuacja ukazała się także w Europie.
Oryginalny zamysł, który stał się fundamentem serii Katamari, pozostał bez zmian, choć tym razem inne są założenia fabularne. Po ostatnich dokonaniach Książę, który odbudował część wszechświata przetrzebionego przez pijackie ekscesy ojca, zyskał liczne grono podziwiających go fanów. Ci wysyłają mu listy z rozmaitymi prośbami i właśnie to jest punktem wyjścia dla We Love Katamari. Spełniając życzenia swoich sympatyków Książę będzie tworzył nowe planety. Musi ich być na tyle dużo, by kula katamari mogła zgarnąć słońce.
Główny koncept stojący za rozgrywką pozostał bez zmian. Nasz podopieczny nadal turla magiczną kulę katamari, która posiada zdolność zgarniania przedmiotów mniejszych od siebie. Na początku są one rzecz jasna małe, ale z czasem, wraz z rozrastaniem się kuli, możliwości rosną i byle przeszkoda nie robi na nas wrażenia. Większość zadań, jakie stawia przed nami grą, polegają na tym, by zebrać czegoś jak najwięcej lub zrobić coś w jak najszybszym czasie, jednak wszelkiego rodzaju urozmaiceń tej formuły jest sporo, toteż gracze nie powinni czuć znużenia. Gdy katamari będzie już wystarczająca duża, wystrzeliwujemy ją w kosmos, gdzie tworzy nową planetę.
Oprócz trybu fabularnego gra posiada też multiplayer dla maksymalnie dwóch osób, który względem pierwowzoru nieco rozbudowano. Tym razem do dyspozycji mamy nie tylko rywalizację, ale także kooperację. O ile ten pierwszym wariant nie wymaga chyba wyjaśnień (wygrywa ten kto zbierze więcej gratów), tak w co-opie gracze turlają po połowie katamari i muszą się 'zsynchronizować', by wspólnie zrealizować stawiane przed nimi wytyczne.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych