Wings of Fury - opis gry
Wings of Fury to gra zręcznościowa z elementami symulacji zaprojektowana przez Steve’a Waldo i wydana przez Brøderbund. Tytuł ukazał się najpierw na komputery Apple II, a potem został przeniesiony także na Amigę, PeCety z systemem DOS oraz konsolę Game Boy Color (za niektóre konwersje odpowiadało Unlimited Software).
Gra pozwala nam zasiąść za sterami amerykańskiego samolotu F6F Hellcat. Akcja dzieje się podczas działań wojennych na Pacyfiku w trakcie II wojny światowej (rozgrywce nie towarzyszy jednak żaden wątek fabularny).
Każdą misję zaczynamy od startu z lotniskowca, który następnie, jeśli zajdzie taka potrzeba, musimy ochraniać przed atakami armii japońskiej. Gra nie przypomina scrollowanych strzelanek, czyli tzw. shmupów. Nasza maszyna lata nad obszarem, na którym rozlokowane są obiekty nieprzyjaciela. Niszczymy więc bunkry, działa, baraki, ostrzeliwujemy żołnierzy z karabinów maszynowych. Misje polegają głównie na eliminowaniu wyznaczonych celów. Do dyspozycji mamy, oprócz wspomnianego mimochodem karabinu, także bomby, rakiety i torpedy. Amunicja oraz paliwo występują w ograniczonych ilościach, dlatego gdy brakuje nam czegoś należy wrócić na lotniskowiec uzupełnić zapasy. Wtapiamy, jeśli samolot zostanie zestrzelony (trafiony wystarczającą ilość razy) lub go rozbijemy.
Wersja na Game Boy Color wprowadza nieco więcej modyfikacji do rozgrywki. Wyrzucono z niej kontrowersyjne sceny ostrzeliwania żołnierzy, wyrugowano japońskie samoloty zrzucające torpedy oraz miniaturowy widok z wnętrza maszyny będący na komputerach integralną częścią interfejsu graficznego. Dodano za to możliwość robienia beczek oraz wprowadzono bonusy za oszczędzanie amunicji (pod koniec każdego poziomu jesteśmy z tego rozliczani).
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych