WipEout 64 - opis gry
WipEout 64 to gra wyścigowa traktująca o rywalizacji futurystycznych poduszkowców wyprodukowana przez Psygnosis na Nintendo 64. Tytuł trafił do sprzedaży w 1998 roku. Była to pierwsza i ostatnia część serii WipEout, która ukazała się na sprzęcie Nintendo.
Zawody ukazane w WipEout 64 mają miejsce w 2098 roku, czyli rok po tych, których świadkami byliśmy w drugiej (poprzedniej) odsłonie serii. Podobieństwa między obiema grami są niemałe, ale wersja na N64 wprowadza też kilka znaczących zmian.
Jeśli chodzi o podstawy, warto wspomnieć o sterowaniu. Pojazdami można teraz kierować przy użyciu gałki pada, co w 1998 roku było nowością. Kolejnym novum był także -- po raz pierwszy zaimplementowany -- tryb multiplayer dla maksymalnie czterech osób umożliwiający prowadzenie potyczek na split-screenie. W odsłonach wydanych na PlayStation gracze potrzebowali dwóch konsol połączonych specjalnym kablem, nie wspominając o konieczności posiadania jeszcze dwóch telewizorów i dwóch kopii gry.
To nie wszystko - zapożyczenia sięgają dalej. Podczas wyścigów korzystamy z porozmieszczanych na torach power-upów, które fani cyklu w większości znają z Wipeout 2097. Nowością są jednak unikalne bronie dla każdego z zespołów - patent, który pojawi się również w kolejnych częściach. Nowy jest też Cyclone - dopałka zwiększająca moc power-upów ofensywnych. Jeśli chodzi natomiast o same tory to te, co ciekawe, w większości stanowią lustrzane odbicia (gdzieniegdzie z pewnymi poprawkami) tras z edycji 2097 i pierwowzoru, choć ulokowano je tym razem w innych miejscach.
W WipEout 64 po raz pierwszy w historii serii pojawia się tryb Challenge, w którym gracz zmaga się z różnymi wyzwaniami mogącymi polegać na jeździe na czas, ściganiu się z innymi lub eliminowaniu przeciwników za pomocą broni. Za realizowanie wytycznych można odblokowywać nowe rzeczy, np. jedyny w pełni oryginalny tor.
Gra oferuje ścieżkę dźwiękową z licencjonowanymi utworami, ale jest ich tylko dziewięć ze względu na małą pojemność nośnika danych użytego w N64. W64 ze względu na oprawę audio było jedną z niewielu gier na tym sprzęcie, w których pojawiają się loadingi (choć krótkie, trwająca po trzy-cztery sekundy).
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych