Wonderbook: Księga Czarów

Wonderbook: Księga Czarów

6,0
62 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
SCE London Studio
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Inna,   PS Eye,   PS Move
Śr. czas:
6 godzin
Premiery
Świat:
13.11.2012
Europa:
16.11.2012
Polska:
16.11.2012
Producent:
SCE London Studio
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Inna,   PS Eye,   PS Move
Śr. czas:
6 godzin
Premiery
Świat:
13.11.2012
Europa:
16.11.2012
Polska:
16.11.2012

Recenzja redakcji

Recenzja gry: Wonderbook: Księga Czarów
7.0
Recenzja gry: Wonderbook: Księga Czarów

Wonderbook: Księga Czarów - opis gry

Wonderbook: Księga Czarów to produkcja dla młodszych graczy, wykorzystująca rzeczywistość rozszerzoną. Deweloperem Księgi Czarów jest SCE London Studio, a grę wydało Sony w listopadzie 2012 roku na PlayStation 3. W pracach nad Wonderbook udział brała autorka książek o Harrym Potterze, J. K. Rowling.

Do zabawy niezbędna jest kamera do PlayStation 3 oraz kontroler ruchowy PS Move. Urządzenie rejestrujące obraz musi jednak zostać ustawione w dość konkretny sposób, tak by nie tylko uchwycić osobę gracza, ale i leżącą na ziemi książkę. Tytułowa Księga Czarów to w istocie zestaw lekcji dla młodych adeptów magii, przygotowany przez niejaką  Mirandę Goshawk. Dla osób, które przeczytały książki o Harrym Potterze i następnie ze zniecierpliwieniem wyczekiwały kolejnych części, Wonderbook to świetne źródło, by dowiedzieć się kilku ciekawostek o świecie wykreowanym przez panią Rowling. Samo tworzenie czarów jest proste, gdyż wymaga od grającego odtworzenia niezbyt złożonego symbolu, pokazanego wcześniej na ekranie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na Księgę Czarów składa się pięć głównych rozdziałów, w których omówione jest po kolei aż dwadzieścia czarów, większość znana ze stron książek. Chronologicznie wydarzenia z Księgi Czarów poprzedzają o wiele lat powrót Voldemorta i jego świty. Każdy rozdział to dwie części, a każda z nich to zazwyczaj dwa zaklęcia do opanowania, natomiast na koniec takiej nauki przewidziany został test. W trakcie kolejnych etapów swojej magicznej edukacji gracz ma okazję wyczarować ptaki, zalać wodą otoczenie, ciskać ognistymi kulami, rozświetlać mroki, a nawet skorzystać z unoszenia przedmiotów. Kamerka PS Eye rzadko mylnie odczytuje nasze ruchy, więc większość czarów działa tak jak działać powinna. W międzyczasie pojawiają się też różne bonusy, z których najciekawszym elementem są papierowe teatrzyki.

Wonderbook: Księga Czarów wypada też bardzo pozytywnie od strony artystycznej. Animowane przerywniki, pokazujące historię zaklęć, prezentują się bardzo ładnie, a wstawianie obrazu rejestrowanego przez kamerę potrafi zaskoczyć formą czy ulokowaniem. Narratorem w polskiej wersji jest Piotr Fronczewski, a jego głos doskonale pasuje do klimatu całej produkcji.

Wideo - Wonderbook: Księga Czarów

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper