Sorcery: Świat Magii - opis gry
Sorcery: Świat Magii jest grą przygodową wyprodukowaną wspólnie przez studio The Workshop oraz Santa Monica Studios, a następnie wydaną przez Sony w maju 2012 roku na konsolę PlayStation 3. O tytule tym po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2010 i od samego początku powstawał on z myślą o kontrolerze ruchowym PlayStation Move.
Fabuła gry jest bardzo prosta i opowiada o młodym uczniu czarodzieja Dasha o imieniu Finn, który musi wyruszyć w podróż mającą na celu pokonanie złej Królowej Koszmarów. Najważniejszym elementem w Sorcery: Świat Magii - jak wskazuje tytuł – jest magia. Twórcy stworzyli współgrający system czarów z pięciu żywiołów - ziemi, lodu, wiatru, ognia i piorunów. Gracz może używać ich osobno, a także łączyć w proste kombinacje. Każdy żywioł pozwala rzucić dwa typy czarów i na przykład dla magii piorunów jest to strzał błyskawicą lub obszarowa pułapka rażąca wrogów w jej zasięgu. Oprócz żywiołów Finn używa również tak zwanej magicznej strzały, czyli zwykłej wiązki magii, która dostępna jest od samego początku gry, nie wyczerpuje zasobów many i jest przydatna niemal w każdej sytuacji, oraz magicznej tarczy, która ochrania przed pociskami, ale można nią także atakować na krótkim dystansie.
Sorcery: Świat Magii to tytuł, który do działania wymaga kamerki Playstation Eye oraz kontrolera PlayStation Move. Sterowanie za pomocą Move’a działa bardzo sprawnie, gdyż gracz po poprawnym skalibrowaniu może w większości przypadków trafić dokładnie to miejsce, w które zamierza. Gra nie wymaga od nas zbyt dynamicznych lub zamaszystych ruchów, więc bez większego problemu można grać na siedząco, choć nic nie stoi też na przeszkodzie, aby rzucać czary z pozycji stojącej. Wszystkie magiczne ataki wykonuje się „różdżką”, natomiast porusza się po lokacjach można za pomocą pada lub Navigation Sticka trzymanych w drugiej ręce. Finn na swojej drodze spotyka kilka rodzajów przeciwników, którzy zwykle mają różne odmiany odpowiadające niektórym żywiołom. Walka nie jest zbyt wymagająca, jednak czasami wymagany jest refleks, dobra celność oraz sprawne wykonywanie uników. Poziom trudności został przez autorów wyważony w taki sposób, aby nie odstraszyć młodszych graczy, do których przede wszystkim skierowana jest ta pozycja.
Produkcja The Workshop oraz Santa Monica Studios działa na znanym silniku Unreal Engine 3, dzięki czemu grafika stoi na przyzwoitym pozomie i pasuje do magicznego klimatu gry, zaś baśniowe modele postaci oraz miejscówek maskują większość niedoskonałości. Świat Magii otrzymało również polski dubbing, gdzie czarodziej Dash przemawia głosem Piotra Fronczewskiego.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych