Worms: A Space Oddity - opis gry
Worms: A Space Oddity to strategia turowa wyprodukowana przez brytyjskie studio Team17 i wydana przez THQ. Tytuł ukazał się tylko na Wii. Do znanej i lubianej formuły Wormsów wprowadzał on sterowanie ruchem.
Gra posiada tryb fabularny, który jest tutejszą główną atrakcją. Otóż grupa robali podróżuje od planety do planety usiłując zdobyć części statku kosmicznego, dzięki którym będzie mogła z powrotem wrócić do domu. W trakcie ‘kampanii’ odwiedzimy sześć światów, a każdy z tych światów składa się z sześciu poziomów. W zależności od sytuacji kierujemy zespołem składającym się z maksymalnie czterech podopiecznych, którzy muszą wykonywać rozmaite zadania. Nie tylko sprowadzają się one do eliminowania nieprzyjaciół. Niekiedy gra może od nas np. wymagać wypchnięcia wielkiego przeciwnika z planszy w ciągu trzech tur, albo dostania się w odpowiednie miejsce. Planety, co warto dodać, nie różnią się tylko krajobrazami. Nie od czapy są też warunki na nich panujące, jak grawitacja, co wpływa na działanie broni.
Największym novum w A Space Oddity jest sterowanie ruchem. Z broni (arsenał nie uległ zmianom względem poprzedników) korzystamy wykonując pewne określone ruchy Wiilotem. Bywają one inne w zależności od typu wybranego uzbrojenia. Inaczej używa się np. granatów, a inaczej wyrzutni rakiet.
Poza fabularną kampanią gra oferuje także inne atrakcje. Wymienić można w tym kontekście tryb z minigrami (należy je jednak najpierw odblokować), edytor poziomów (zapisać możemy ich maksymalnie szesnaście) oraz multiplayer dla czterech osób. Niestety, wbrew początkowym zapowiedziom producenta A Space Oddity nie posiadało żadnych funkcji sieciowych.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych