XCOM: Enemy Unknown - opis gry
XCOM: Enemy Unknown jest grą strategiczną stworzoną przez studio Firaxis Games (znane z serii Civilization) i wydaną przez firmę 2K Games w październiku 2012 roku na PlayStation 3, Xboksy 360 oraz komputery osobiste. XCOM: Enemy Unknown jest remake’iem UFO: Enemy Unknown z 1994 roku. Tytuł w 2013 roku trafił na urządzenia mobilne.
W grze wcielamy się w rolę dowódcy XCOM, międzynarodowej organizacji paramilitarnej, będącej odpowiedzią na zwiększoną aktywność UFO i działania kosmitów. Ludzkość jest w stanie wojny - choć jeszcze nie totalnej i skrępowanej warunkami ekonomicznymi. XCOM finansują poszczególne państwa, które mogą się wycofać z projektu, jeżeli ich ludność nie będzie chroniona w należyty sposób i wskutek kolejnych ataków obcych wybuchnie powszechna panika.
Gracz obserwuje akcję z widoku podobnym do izometrycznego, czyli tego używanego w leciwym oryginale. Rozgrywka w XCOM: Enemy Unknown toczy się na wielu płaszczyznach: strategicznej, opierającej się na rozwoju i zapewnieniu bezpieczeństwa w poszczególnych rejonach świata (przechwytywanie UFO i reagowanie na powstające zagrożenia), mając na względzie czynniki ekonomiczne i dostępne zasoby, a także taktycznej walki turowej, stanowiącej rdzeń zabawy. Gdy na miejsce przybywa wysłany oddział komandosów, gracz przejmuje kontrolę nad żołnierzami. Turowy system walki budzi skojarzenia z , a kluczem do sukcesu jest wykorzystanie trybu Overwatch, zabierającego punkty akcji, lecz pozostawiającego żołnierza w trybie gotowości bojowej.
W grach z tego gatunku oprawa graficzna pełni rolę drugorzędną, jednak w XCOM: Enemy Unknown element ten został wykonany na wysokim poziomie. Gra wyróżnia się ciekawą stylistyką, a ukłonem w stronę pierwowzoru jest spora zniszczalność środowiska. Produkcja Firaxis Games otrzymała również kinową lokalizację (polskie napisy).
Komentarze (38)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych