Xenosaga: Der Wille zur Macht - opis gry
Xenosaga Episode I: Der Wille zur Macht to gra RPG stworzona przez Monolith Soft i wydana przez Namco na PlayStation 2. Tytuł wyróżnił się swoim "odcinkowym" charakterem, co w 2003 roku było swego rodzaju innowacją. Kolejne części Xenosagi miały być sprzedawane na PS2 w sklepach (taki pomysł na epizodyczność rozgrywki popularny stał się wiele lat później, przy okazji rozpowszechnienia się dystrybucji cyfrowej). Der Wille zur Macht miało być pierwszym tytułem wydanym w takiej otwartej formule - gracze od początku wiedzieli, że po skończeniu rozgrywki nie zobaczą definitywnego zakończenia.
Xenosaga Episode I opowiada o losach Shion Uzuki, która jest naukowcem pracującym nad sztuczną inteligencją i bojowym androidem w postaci KOS-MOS. W czasie testów robota dochodzi do zaatakowania laboratorium, w którym pracuje Shion przez grupę Gnosis, której przewodzi Cherenkov. Shion zmuszona jest wyruszyć na kosmiczną wyprawę poznając nowych towarzyszy broni, z którymi wspólnie stawiać będzie czoła wyzwaniom. Większość zdarzeń w grze okraszona jest bardzo dużą ilością cut-scenek, za co tytuł był krytykowany po swojej premierze.
Przy tworzeniu pierwszego odcinka Xenoblade udział brało kilka osób, które odpowiadały za znakomicie oceniane Xenogears na PSone (m.in. Tetsuya Takahashi). Nowy tytuł nie ma jednak oficjalnie żadnych powiązań z Xenogears - to kompletnie odmienna marka i inne uniwersum. Nieoficjalnie da się jednak zauważyć wiele podobieństw - obie gry łączą motywy fantasy z science-fiction. Potyczki można prowadzić również z użyciem mechów zwanych AGWS.
Eksploracja w Xenosadze odbywają się jak w większości jRPG-ów - gracz porusza się po raczej ograniczonych i liniowych lokacjach (w grze nie występuje mapa świata). Przeciwnicy widoczni są na planszach. W trakcie turowych potyczek na wydzielonych arenach gracz będzie starał się jak najszybciej zniszczyć napotkanych oponentów. Ważnym elementem walki jest tzw. Boost Gauge, który pozwala na wykonanie ruchu poza kolejką, bezpośrednio po najbliższym bohaterze. Ilość ataków w pojedynczej turze ograniczana jest przez posiadaną ilość punktów AP, co przypomina system znany z Xenogears.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych