Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Bose - opis gry
Namco Bandai, wraz z Monolith Soft, zaprojektowało serię Xenosaga w ten sposób, by za pełną cenę sprzedawać mniejsze niż zwykle kawałki gameplayu. Pierwsza odsłona Xenosagi zakończyła się w sposób otwarty, bez jednoznacznej konkluzji. Jenseits von Gut und Böse miało kontynuować bezpośrednio wątki z pierwszej części tego role-playa. Tytuł pojawił się na rynku europejskim w październiku 2005.
Fabuła Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Böse skupia się na postaciach Shion, KOS-MOS i jej towarzyszy broni, a więc na bohaterach wprowadzonych w pierwszym odcinku serii. Różnica w scenariuszu polega na tym, że tym razem Shion schodzi bardziej na drugi plan, a na pierwszy wysuwa się postać Jr. oraz MOMO. W trakcie gry poznamy przeszłość tych bohaterów, która wcześniej utrzymywana była w tajemnicy. Xenosaga Episode II udziela również odpowiedzi na kilka ważnych pytań, które pojawiły się przy okazji Der Wille Zur Macht - gra odsłania kulisy konfliktu Miltian oraz tajemnicę U.R.T.V. Wiele wątków nie zostało jednak wyłuszczonych - np. prawdziwa tożsamość Chaos oraz Nephilim, a także waga Abel's Ark. Te tematy zostały zachowane tak by wyłożyć je przy okazji scenariusza Xenosaga Episode III.
Pod względem wizualnego designu Episode II znacznie różni się od części pierwszej. Bohaterowie przybrali bardziej realne oblicze - typowo mangowy styl z Episode I został zarzucony. Silnik graficzny i ogólny charakter wizualny został jednak zachowany. Podobnie stało się z gameplayem, który został zachowany bez większych zmian w stosunku do części pierwszej (standardowy turowy system walki, obecność mechów i punktów akcji). Najważniejszą modyfikacją w tym przypadku była implementacja systemu "Zone Break".
Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Böse nie sprzedało się zgodnie z oczekiwaniami wydawcy. Na ten stan rzeczy złożyły się raczej mało przychylne recenzje, które wytykały grze Monolith gorszy scenariusz niż w Episode I, słabą oprawę muzyczną oraz zbyt krótki czas gameplayu. Wskazywano też na niekorzystne zmiany niektórych elementów rozgrywki - np. na zbyt uproszczone drzewko rozwoju bohaterów oraz na zbyt słabe wytłumaczenie, co dokładnie oferują dane zdolności.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych