Alisa

Alisa

8,5
2 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 -
XSX|S -
NS -
PC 9.0
PS4 -
XONE 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Casper Croes
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Premiery
Świat:
22.10.2021
Europa:
22.10.2021
Producent:
Casper Croes
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Premiery
Świat:
22.10.2021
Europa:
22.10.2021

Alisa - opis gry

Alisa to gra przygodowa w konwencji survival horroru, za której produkcję odpowiadał niezależny belgijski twórca Casper Croes. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i Nintendo Switch.

Fabuła - Alisa

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja gry rozgrywa się w alternatywnych latach 20. XX wieku. Główną bohaterką jest agentka Alisa, która bierze udział w akcji mającej na celu złapanie pewnego okrytego niesławą złodzieja. W wyniku splotu wydarzeń przenosi się ona jednak do tajemniczej posiadłości w stylu wiktoriańskim, po której grasują mechaniczne lalki. Alisa musi poznać prawdę o swoim położeniu i wydostać się z pułapki.

Rozgrywka - Alisa

Pod względem rozgrywki Alisa przywodzi na myśl survival horrory z lat 90., zwłaszcza pierwszą część serii Resident Evil. Nasza podopieczna eksploruje dziwną posiadłość zmagając się z nieprzyjaciółmi, szukając potrzebnych przedmiotów i rozwiązując łamigłówki. 

Główna bohaterka zmaga się z najróżniejszymi rodzajami nieprzyjaciół: wspomnianymi mechanicznymi lalkami, krwiożerczymi klaunami, potworami itd. Każdy z nich wymaga przedsięwzięcia innych środków: jedni są szybsi, drudzy wolniejsi, jeszcze inni pływają itd. Nie brakuje tu również starć z bossami. W tym kontekście dodać warto, że twórca zaimplementował sterowanie podobnego do tego z klasycznych odsłon Resident Evil, tzw. tank controls, co sprawia, że nasza podopieczna nie jest najbardziej zwinną postacią pod słońcem.

Ważną część rozgrywki stanowią również zagadki. Bywają one mniej lub bardziej abstrakcyjne, jak przestawianie książek na półkach czy umieszczanie kół zębatych w lalce.

Za pokonanych przeciwników otrzymujemy tzw. toothwheels. Pełnią one funkcję waluty, za którą nabywamy amunicję, bronie, medykamenty czy ciuchy dla bohaterki.

Wideo - Alisa

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper