Baten Kaitos I & II HD Remaster - opis gry
Baten Kaitos I & II HD Remaster to wydanie zbiorcze dwóch gier z serii Baten Kaitos wydanych pierwotnie na konsoli Nintendo GameCube. Kolekcja ukazała się na Nintendo Switch i PC.
Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean
Baton Kaitos powstało jako tradycyjny RPG, któremu towarzyszyło jednak kilka mniej oczywistych rozwiązań. W grze nie ma np. komend sensu stricto, choć system walki jest turowy. Całość obraca się wokół kart Magnus zawierających istotę rzeczy. Da się na nich zapisać bronie, wszelkiego rodzaju ekwipunek czy przedmioty o różnym przeznaczeniu, np. aparat, którym robimy zdjęcia wrogom i tym samym zarabiamy pieniądze. Karty dzielą się na te używane podczas eksploracji i w trakcie pojedynków. Z tych drugich korzystamy przy okazji tur ofensywnych (gdy atakujemy) i defensywnych (gdy się bronimy). Każdej z sześciu obecnych tutaj postaci tworzymy osobną talię. Dobór kart dostępnych w danej chwili do użycia jest losowy i jeśli wykorzystamy wszystkie, następuje przetasowanie oznaczające utratę kolejki. Niecodzienny jest też sposób podbijania poziomu doświadczenia – level można podwyższyć tylko w kościele, do którego dostajemy się za pomocą save pointów.
W BK gracz wciela się nie tyle w grywalną postać (jest nią tutaj Kalas), co w jej ducha. Duchy według legend to ludzie z poprzedniego świata, który przepadł gdy lądy wzniosły się do nieba w wyniku wielkiej wojny stoczonej przed tysiącem lat.
Baten Kaitos Origins
Fabularnie BK Origins cofa nas o 20 lat w stosunku do wydarzeń ukazanych w oryginale. Wcielamy się w postać Sagiego, który pracuje dla imperium Alfard w celu wspomożenia licznej rodziny. Towarzyszy mu robot-przyjaciel Guillo z tajemniczą przeszłością i nieco później także Milliarde, dziewczyna z dobrego domu, która nie wydaje się być jednak tym kim jest.
System walki doczekał się istotnych zmian względem pierwowzoru, choć na pierwszy rzut oka wygląda bardzo podobnie. Do lamusa odeszły takie rozwiązania jak podział tur na ofensywne (gdy atakujemy) i defensywne (gdy się bronimy) oraz talie dla każdej z postaci. Trójka głównych bohaterów posługuje się tylko jedną, choć istnieje możliwość budowania kolejnych i przełączania się między nimi bez potrzeby grzebania w ustawieniach za każdym razem. Karty posiadają cyferki od 1 do 7, z których budujemy comba. 1-3 to ataki zwykłe, 4-7 to umiejętności specjalne, których nie możemy jednak użyć bez odpowiednio wysokiego poziomu MP. Od tego porządku są oczywiście liczne wyjątki.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych