Card-en-Ciel - opis gry
Card-en-Ciel to gra RPG z elementami deckbuildera wyprodukowana i wydana przez japońskie studio Inti Creates. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i Nintendo Switch.
Fabuła - Card-en-Ciel
Głównym bohaterem Card-en-Ciel jest Neon nazywany Detektywem z Fotela Gamingowego. Neon współpracuje z Ancie, która jest w trakcie tworzenia gry video. Ma jednak problem: jej dzieło, Rust Tactics, atakowane jest przez MOD-y (Mad Obstructive Data) – wrogo usposobione dane z innych gier. Neon, jak na detektywa przystało, musi tę sprawę zbadać.
Rozgrywka - Card-en-Ciel
Pod względem rozgrywki produkcja Inti Creates inspiruje się serią Mega Man Battle Network. Clou rozgrywki to przechodzenie dungeonów, które tematycznie nawiązują do innych tytułów – prawdziwych lub parodii.
Twórcy przygotowali różne dungeony, które składają się z określonej liczby pięter z bossami. Poszczególne piętra podzielone są na kwadratowe pola, po których możemy się swobodnie poruszać. W przypadku napotkania zaś przeciwnika przenosimy się na specjalnie wydzielone bitwy o rozmiarach 6x3 – połowa należy do nas, połowa do nieprzyjaciół.
W trakcie walk możemy poruszać się po dostępnych po naszej stronie polach. Kluczowe jest jednak posługiwanie się kartami symbolizującymi rozmaite umiejętności – użycie każdej z nich wiąże się z określonym kosztem. Oprócz tego dostępne są też karty Muz, które istnieją poza naszą talią.
Przeciwnicy, warto dodać, dysponują wskaźnikiem Break. Jeśli zostaną ‘przełamani’ (używać do tego należy odpowiednich skillów), nie będą się mogli przez pewien czas poruszać.
Po ukończeniu dungeona jesteśmy oceniani. Im mniej tur, tym lepsza ocena, a to z kolei przekłada się na więcej punktów doświadczenia.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych