Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - opis gry
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy to platformówka wyprodukowana przez studio Vicarious Visions i wydana przez Activision. N-Sane Trilogy to remake trzech pierwszych części serii Crash Bandicoot, które ukazały się na pierwszej stacjonarnej konsoli Sony.
Fabuła
N-Sane Trilogy to remake trzech pierwszych części serii Crash Bandicoot, w związku z czym mamy tu do czynienia z trzema grami. Każda z nich posiada inną fabułę, choć w rzeczywistości historie mają tu charakter czysto pretekstowy. Podczas zabawy wcielamy się w postać tytułowego Crasha, jamraja pasiastego. W pierwszej części jest on obiektem eksperymentów przeprowadzanych przez doktora Neo Cortexa, który chce stworzyć armię posłusznych mu zwierzaków. W wyniku pewnych splotów okoliczności Crashowi udaje się uciec, ale na miejscu zostaje jego dziewczyna, Tawna, którą ten rusza odbić. ‘Dwójka’ jest bezpośrednią kontynuacją pierwowzoru. Tym razem Crash wchodzi w sojusz z pokonanym uprzednio Cortexem. Musi zdobyć 25 kryształów mających uratować Ziemię przed zagładą. W ‘trójce’ natomiast głównym złym jest maska Uka Uka, a Crash żeby ją powstrzymać podróżuje przez różne epoki historyczne.
Gameplay
Seria Crash Bandicoot to platformówki 2,5D, co oznacza, że modele postaci i elementy otoczenia są trójwymiarowe, ale nasza postać porusza się tylko po wyznaczonej przez twórców ścieżce. Podstawowe zdolności Crasha to szybkie obracanie się wokół własnej osi i skok, choć w późniejszych częściach dochodzą też kolejne. Na poszczególnych planszach porozmieszczane są nie tylko różnego rodzaju przeszkadzajki, ale także skrzynki. Jest ich kilka typów, ale przeważnie zawierają one owoce Wumpa (zebranie stu nagradzane jest nowym życiem), dodatkowe życia czy maski Aku Aku stanowiące ochronę przed przeciwnikami. Od czasu do czasu gry urozmaicają formułę - możemy np. przejechać się na grzbiecie dzikiego zwierza, przelecieć się jetpackiem, popływać skuterem wodnym czy przejechać się motocyklem po amerykańskich szosach z lat 50. Nie brakuje też walk z bossami wymagającymi znalezienia na nich właściwej strategii.
Pierwsza część serii jest bardziej liniowa, kolejne dwie jednak posiadają nieco inną strukturę, dając nam pewną swobodę w kwestii wyboru plansz. Co warto dodać, gry możemy przechodzić de facto na dwa sposoby - albo po prostu pokonując kolejne levele poprzez przejście z punktu A do punktu B, albo -- jeśli czujemy się na siłach -- zaliczając je na 100 proc. Wymaga to zniszczenia wszystkich skrzynek i zaliczenia time triali.
Nowości
Oprócz uwspółcześnionej oprawy graficznej remake Vicarous Visions wprowadza kilka innych nowości: ujednolicony system checkpointów, time triale we wszystkich grach (a nie tylko w ‘trójce’), możliwość automatycznego lub manualnego zapisywania stanu gry czy obecność Coco, siostry Crasha, jako grywalnej postaci (możemy ją wybrać na niemal wszystkich planszach).
Komentarze (42)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych