Cyberpunk 2077: Widmo wolności - opis gry
Widmo wolności to fabularne rozszerzenie do gry RPG Cyberpunk 2077. Dodatek ukazał się na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series. Oferuje on nowy wątek fabularny, bohaterów (choć występują też ci znani z podstawki, jak grany przez Keanu Reevesa Johnny Silverhand) i lokację w Night City.
Fabuła - Cyberpunk 2077: Widmo wolności
Wydarzenia przedstawione w rozszerzeniu rozgrywają się w trakcie głównego wątku Cyberpunk 2077. W przerwie od współpracy z Panam Palmer, Judy Alvarez, Kerrym Eurodyne, Rogue czy Riverem Wardem otrzymujemy kontakt od zaawansowanej netrunnerki, która mówi nam, że zna przypadłość V i jest w stanie pomóc. Nim jednak będzie w stanie uchylić nam rąbka tajemnicy, musimy pomóc jej z inną sprawą dotyczącą prezydentki Nowych Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Rozgrywka - Cyberpunk 2077: Widmo wolności
Cyberpunk 2077: Widmo wolności zabiera nas do nowej lokacji – dzielnicy zwanej Dogtown. rządzą tutaj BARGHEŚCI, którzy najczęściej zajmują się swoimi sprawami. Nie uświadczymy tam policji czy medyków z Trauma Team, a Kurt Hansen mieszkańcom zapewnia niezbędne minimum w postaci prądu i wody. Oprócz tego niemalże każdy mieszkaniec Dogtown zdany jest wyłącznie na siebie. Tym samym jest to dobre miejsce dla wpływowych ludzi, którzy chcieliby załatwiać w tym miejscu swoje szemrane interesy. Poza tym często zahaczamy o Pacyfikę (która de facto nie została mocno wykorzystana w CP2077), a nie brakuje też w ramach misji całkowicie nowych obiektów do zwiedzenia.
Twórcy przygotowali kilkanaście zadań fabularnych i ok. dwudziestu pobocznych. Warto dodać, że gra pozwala nam w niektórych sytuacjach podejmować decyzje rzutującae na bieg opowieści, co oznacza, że kończąc DLC jednokrotnie nie zobaczymy wszystkiego.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, dwa nowe typy aktywności - zlecenia kurierskie i zrzuty. Te pierwsze dotyczą dostarczania pojazdów we wskazane miejsce. Przejmujemy pojazd, a potem nim uciekamy przed wrogami lub dojeżdżamy na miejsce we wskazanym czasie. Zrzuty z kolei spadają w losowych miejscach w Dogtown - jeśli do nich podejdziemy, to prawie zawsze wmieszamy się w pojedynkę, a potem przejmiemy zapasy (najczęściej dobre wyposażenie) znajdujące się w skrzyniach.
Nowością jest także możliwość strzelania z broni podczas jazdy samochodem. W grę wchodzi też zamontowanie wieżyczek przy niektórych pojazdach. Możemy korzystać z systemu automatycznego namierzania pojazdów i wystrzeliwania nabojów lub manualnego celowania, jeśli np. zależy nam na ubiciu kierowcy, a nie zniszczeniu samochodu oponenta. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby użyć też bojowych hacków wywołujących np. eksplozję silnika.
Nowy system policji natomiast wprowadza maksymalnie 5-gwiazdkowe pościgi. Im więcej narozrabiamy, im więcej funkcjonariuszy wyeliminujemy, tym ciężej będzie nam uciec.
Zmieniono ponadto system wszczepów i pancerza. U Ripperdoców możemy zauważyć teraz limit modów, który zwiększamy wraz z osiąganiem kolejnych poziomów doświadczenia.
Na uwagę zasługuje też system wytrzymałości (im dłużej strzelamy np. karabinu maszynowego, tym szybciej się zmęczymy i zaczniemy być coraz mniej celni) oraz zupełnie nowe umiejętności.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych