Darksiders II: Deathinitive Edition

Darksiders II: Deathinitive Edition

9,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 9.0
XSX|S 9.0
NS -
PC -
PS4 -
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Gunfire Games
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
15.10.2024
Europa:
15.10.2024
Polska:
15.10.2024
Producent:
Gunfire Games
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
15.10.2024
Europa:
15.10.2024
Polska:
15.10.2024

Recenzja redakcji

Darksiders II
Krzysztof Grabarczyk

Krzysztof Grabarczyk

7.5
Darksiders II: Deathinitive Edition (PS5) - recenzja gry. Definitywny remaster
PS5 XSX|S NS PC PS4 XONE

Darksiders II: Deathinitive Edition - opis gry

Darksiders II: Deathinitive Edition to gra action-adventure wyprodukowana przez Gunfire Games i wydana przez THQ Nordic. Tytuł ukazał się na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i Nintendo Switch.

Fabuła - Darksiders II: Deathinitive Edition

Dalsza część tekstu pod wideo

W poprzedniej części gracz wcielał się w Wojnę, który został uwikłany w spisek, w efekcie czego odebrano mu moc i pokonano go. Pałający żądzą zemsty Wojna zmuszony był działać w naszym świecie w pojedynkę i dowiedzieć się, kto uknuł tę intrygę oraz dlaczego do finałowej bitwy dochodzi pomimo tego, iż prastare pieczęcie, które miały zapewnić ludzkości bezpieczeństwo, nie zostały zerwane. W drugiej części Darksiders gracz wciela się w innego Jeźdźca Apokalipsy, Śmierć. Jego brat, czyli Wojna, został niesłusznie oskarżony o wywołanie potężnego zamieszania na Ziemi. Śmierć jest przekonany, że jego brat jest najbardziej uczciwy ze wszystkich Czterech Jeźdźców i że z pewnością nie planował zgładzenia ludzkości. Protagonista wyrusza więc przed siebie, aby pomóc bratu, jednakże droga do celu nie będzie łatwa.

Rozgrywka - Darksiders II: Deathinitive Edition

Pomimo zmiany głównego bohatera, Darksiders II w dalszym ciągu pozostał grą przygodową, z domieszką hack & slash i elementów RPG. Możliwości bojowe Śmierci są paradoksalnie większe niż Wojny, a wiąże się to głównie z nowym zestawem ciosów. Podobnie jak brat, również Ponury Żniwiarz potrafi dosiadać konia, a sekwencje te uległy rozbudowaniu oraz zyskały na dynamice. Gracz w dalszym ciągu może rozwijać umiejętności bohatera, które przydają się nie tylko w walce, lecz również podczas rozwiązywania licznych puzzli, a także w sekwencjach zręcznościowych. System walki w dalszym ciągu jest prosty i intuicyjny. Śmierć jest znacznie szybszy i zwinniejszy od Wojny, dlatego starcia z większymi grupami przeciwników oraz walki z bossami zyskały na dynamice.

Podstawowym orężem walki jest para podręcznych kos uwieszonych u pasa, wspierana alternatywnym uzbrojeniem obejmującym takie cacka jak gigantyczne młoty, topory czy wysadzane żelastwem rękawice. Naprzemienne wyprowadzanie ataków różną bronią owocuje naturalnie odmiennymi kombinacjami ciosów, W miejsce parowania ciosów wstawiono system uników pod dowolnym kątem. Całość doskonale uzupełnia możliwość przeistoczenia się w skrzydlatą Kostuchę po wcześniejszym nabiciu odpowiedniego wskaźnika oraz szereg dodatkowych umiejętności, wykupywanych z dwóch drzewek rozwoju bohatera, a oferujących np. chwilową niewrażliwość na ataki czy przyzywanie na krótką chwilę wsparcia zza grobu. Znacznie większy jest też nasz obszar działania. Miejsce jednej, szaroburej rzeczywistości skąpanej w strugach deszczu zastąpiło aż pięć różnych światów, z czego tylko pierwszy rozmiarem bije na łeb całą mapę znaną z oryginału.

Nowości - Darksiders II: Deathinitive Edition

Wersja Darksiders II: Deathinitive Edition nie oferuje zupełnie nowej zawartości. Oprócz poprawionej oprawy graficznej twórcy dodali też haptyczne wibracje, dokonali zmian w balansie oraz uwzględnili wszystkie DLC udostępnione po premierze pierwowzoru.

Wideo - Darksiders II: Deathinitive Edition

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper