Dynasty Warriors: Origins - opis gry
Dynasty Warriors: Origins to gra akcji wyprodukowana przez studio Omega Force i wydana przez Koei Tecmo. Tytuł ukazał się na PC, PS5 i Xbox Series X|S. Jest on dziesiątą odsłoną serii Dynasty Warriors, której korzenie sięgają czasów PS1.
Fabuła - Dynasty Warriors: Origins
Dynasty Warriors: Origins jest miękkim rebootem serii Dynasty Warriors. Akcja po raz kolejny rozgrywa się podczas okresu Trzech Królestw, tym razem jednak fabuła kończy się znacznie wcześniej, aniżeli miało to miejsce w starszych odsłonach. Ostatnim starciem jest Bitwa o Chibi. Jaka w tym wszystkim rola naszego bohatera? Należąc do tajemniczej organizacji (dlatego oczywiście nie ma o niej nic w annałach historii), musi zadbać, by w Chinach panowała równowaga i żadna z sił politycznych nie zdominowała reszty.
Rozgrywka - Dynasty Warriors: Origins
Dynasty Warriors: Origins nie posiada otwartego świata jak Dynasty Warriors 9. Zamiast tego dostaliśmy lokacje w starym stylu, jednak dużo obszerniejsze, z większą swobodą tego, jak podejdziemy do celu misji.
Choć pseudo otwarty świat pozostał w formie makiety, po której poruszamy się, zanim zdecydujemy podjąć się misję. Na niej pojawiają się także poboczne aktywności w formie krótkich starć, mające wypełnić nam czas pomiędzy pchaniem fabuły przed siebie.
Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu nasza postać zmaga się z całymi armiami wroga. Starcia zaprojektowano tak, by gracz chciał polegać na pomocy zaprzyjaźnionych generałach. Ich wpływ na pole walki jest znaczące i oczywiście można je kompletnie zignorować i samemu ruszyć na gigantyczną armię przeciwnika. Taka taktyka ma jedynie sens na niższych poziomach trudności.
Względem poprzedników twórcy udoskonalili sztuczną inteligencję. Istotne znaczenie ma w tym kontekście morale i odwaga. Gdy armia ma niskie morale, jest paraliżowana i przez chwilę zamiera w bezruchu, by później uciec w popłochu. Spada także poziom życia jednostek. Gdy odwaga leci w dół, towarzyszące nam (lub przeciwnikowi) jednostki, po prostu nie atakują i często chowają się za plecami generała. Z drugiej strony, gdy ich morale jest wysoko, a poziom odwagi szczytuje, ich ataki są zażarte i rzadko kiedy dają nam dojść w ogóle do głosu.
W grze zaimplementowano elementy RPG. Za pokonywanie wrogich generałów otrzymujemy punkty umiejętności, podobnie jak za wykonywanie pobocznych zadań pokroju „pokonaj 500 wrogów za pomocą ataku Musou” czy „wykonaj perfekcyjny unik 5 razy”. Otrzymujemy je od zaprzyjaźnionych postaci, choć w wielu przypadkach będziemy wpierw musieli rozwinąć znajomość z nimi. Oczywiście rozwój naszego bohatera to jedno, drugie to dostępny oręż, który może mieć przypisane różne umiejętności pasywne oraz specjalne ataki, które możemy odblokować przy rozwijaniu biegłości korzystania z broni.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych