Final Doom - opis gry
Final Doom to strzelanina FPP stworzona przez studio id Software oraz wydana w 1996 roku przez GT Interactive na komputery osobiste oraz konsolę PlayStation. Jest również samodzielnym dodatkiem do gry Doom II: Hell on Earth, w którym głównym bohaterem ponownie jest bezimienny komandos walczący z przerażającymi demonami.
Final Doom zawiera dwa scenariusze (każdy po 32 poziomy) - TNT: Evilution oraz The Plutonia Experiment. Pierwszy z nich zaczyna się tragicznym losem niektórych członków organizacji UAC, który wydarzył się na Io - jednym z księżyców Jowisza. Celem korporacji były dalsze badania nad portalami wymiarowymi, które przeprowadzane były we wspomnianym wcześniej miejscu. Jednak kilka miesięcy po rozpoczęciu prac, na radarze kosmicznej bazy pojawił się duży i dość dziwny statek. Z początku pracownicy myśleli, że przyleciała jednostka zaopatrzeniowa, lecz niestety się mylili - był to pojazd wypełniony armią krwiożerczych demonów, które zabiły wszystkich obecnych tam ludzi. Jedyną ocalałą osobą został bezimienny komandos, którego zadaniem jest pomszczenie swoich towarzyszy.
Drugi scenariusz natomiast dzieje się po piekielnej inwazji potworów na Ziemi. Światowy Rząd postanawia wzmocnić ochronę ojczystej planety przed kolejnymi tego typu atakami. Organizacja UAC rozpoczęła prace nad Akceleratorem Kwantowym, którego zadaniem było zamknięcie wszystkich Bram Piekieł. Pewnego dnia w jednakowym czasie otworzyło się siedem takich bram, z czego tylko sześć z nich zostało zablokowanych. Jedna wciąż była otwarta, przez co doszło do ponownej, okropnej rzeźni. Po raz kolejny do walki z hordą bestii staje bezimienny żołnierz, który wyrusza sam w celu zapieczętowania ostatniego demonicznego tunelu.
Rozgrywka w Final Doom niczym się nie różni od poprzednich odsłon tejże serii. Zbierając znane już uzbrojenie (m.in. Shotgun, Piła Łańcuchowa czy BFG9000) pokonujemy przerażające demony, zbieramy klucze/apteczki/amunicję/elementy pancerza, omijamy pułapki czy aktywujemy czasowe umiejętności, np. szał czy niewidzialność. Bestiariusz również jest taki sam jak w poprzednikach, więc znów spotykamy takie bestie jak Imp, Cacodemon, Revenant, Hell Knight czy sam Cyberdemon. Warto też zaznaczyć, że również tutaj pojawia się "Icon of Sin" - raz na jeden scenariusz.
Podobnie jak rozgrywka, oprawa audio-wizualna jest na tym samym poziomie co poprzednie dwie części serii. W dzisiejszych czasach gra nie robi zbytnio wielkiego wrażenia graficznego, ale mimo to klimat wciąż trzyma mocny poziom. Jako ciekawostkę można stwierdzić fakt, że produkcja jest odrobinę trudniejsza od swoich poprzedników.
Kilka miesięcy po wydaniu wersji na komputery osobiste, pojawił się port na konsolę PlayStation. Edycja ta zawierała tylko 11 poziomów z TNT: Evilution, 6 poziomów z The Plutonia Experiment oraz 13 poziomów z Master Levels of Doom II (jedno z rozszerzeń do Doom II: Hell on Earth). Dodatkowe elementy to inne tła poszczególnych etapów, inny wygląd głównego menu czy obniżony poziom trudności względem wersji komputerowej.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych