flOw - opis gry
flOw to gra zręcznościowa wyprodukowana przez niezależne thatgamecompany. Tytuł powstał w ramach pracy naukowej Jenovy Chena, założyciela studia. Najpierw ukazała się jego darmowa wersja flashowa, następnie -- już rozbudowany -- trafił kolejno na PlayStation 3, PSP, PS Vita i PlayStation 4.
Gra nie posiada żadnej fabularnej otoczki, gracza nie wita także żaden tutorial. Założenia rozgrywki są tu bardzo proste, wręcz intuicyjne. Kontrolę przejmujemy nad mikroorganizmem poruszającym się w wodnym środowisku. Na PS3 jego ruchami sterujemy za pomocą czujników ruchu pada, w przypadku PSP używamy drążka konsoli.
Nasz podopieczny ewoluuje zjadając inne, mniejsze organizmy. Cel jest taki, by dotrzeć na dno akwenu. Do wyboru mamy sześć istot (nie wszystkie są dostępne od początku), które wyróżniają się unikalnymi umiejętnościami - potrafią np. używać trucizny, wirować (co sprowadza w ich pobliże jadalny plankton) lub odpalić samonaprowadzający się atak. Z czasem nabywamy nowe zdolności, podczas rozgrywki zbieramy także power-upy zwiększające szybkość lub powiększające otwór gębowy. flOw zbytnio nie stresuje. Walka nie stanowi istoty gameplayu, choć czasami starcia odbywają się z organizmami składającymi się z kilku części, które należy eliminować z zastosowaniem taktyki. Co warto dodać, w produkcji thatgamecompany zaimplementowano rozwiązanie na bieżąco dostrajające poziom trudności do umiejętności grającego.
Gra jest stosunkowo krótka, choć każdy kolejny poziom (tzn. niższy poziom zbiornika wodnego, w którym rozgrywa się akcje) funduje nam inne audiowizualne doznania - kolory, tła, podkład muzyczny itd. Twórcy dodali też multiplayer dla maksymalnie czterech osób.
Warto wspomnieć, że z wydanej w późniejszym czasie wersji na PSP (ukazała się rok po PS3) wprawdzie nie wyrzucono niczego, ale konieczne okazało się zmniejszenie wielkości plansz ze względu na słabsze możliwości konsoli.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych