Ghostwire: Tokyo - opis gry
GhostWire: Tokyo to gra action-adventure wyprodukowana przez Tango Gameworks i wydana przez firmę Bethesda. Przy jego produkcji brał udział Shinji Mikami, twórca serii Resident Evil. Tytuł ukazał się na PC, PS5 i Xbox Series.
Fabuła - Ghostwire: Tokyo
Akcja gry rozgrywa się w 2021 roku w Japonii. W Tokyo, japońskiej stolicy, dochodzi do katastrofy na masową skalę. W następstwie bliżej nieokreślonego incydentu o okultystycznym charakterze niemal cała populacja miasta znika, a zamiast niej po ulicach zaczynają grasować tzw. Goście (Visitors), istoty z zaświatów, które terroryzują pozostawioną garstkę niedobitków.
My wcielamy się tu w postać, na której rzeczony incydent odcisnął swoje piętno inaczej - doprowadził mianowicie do pojawienia się i wykształcenia zdolności nadprzyrodzonych. Przy ich pomocy musimy stawić czoło zagrożeniu - nie tylko Gościom, ale też działającej za kulisami tajemniczej organizacji, której członkowie noszą maski hannya.
Rozgrywka - Ghostwire: Tokyo
W odróżnieniu od dwóch odsłon The Evil Within, gier, które można uznać za dość tradycyjne survival horrory w duchu capcomowskich tytułów Mikamiego, Ghostwire: Tokyo jest czymś zupełnie innym, o czym świadczy -- po pierwsze -- widok z perspektywy pierwszej osoby (rozwiązanie bardzo rzadko spotykane w japońskich grach, choć zaznaczyć warto, że pierwsza część Resident Evil na wczesnych etapach produkcji była właśnie FPP), a po drugie gatunek. Produkcja Tango Gameworks to nie horror, choć taki wniosek po zapowiedzi nasuwał się samoistnie, tylko action-adventure z co najwyżej pewnym posmakiem horroru.
Zmiana gatunku jest równoznaczna z tym, iż walka w Ghostwire jest bardziej dynamiczna i zręcznościowa niż miało to miejsce chociażby w klasycznych survival horrorach. W grze nie uraczymy jednak tradycyjnych broni, a zamiast tego będziemy rzucać zaklęcia po wykonaniu dłońmi charakterystycznych gestów kuji-kiri używanych w praktykach religijnych buddyzmu i Shugendo.
Podczas rozgrywki spotykamy różne duchy, zjawy, demony i potwory znane z japońskiego folkloru, legend dawnych czy też tych miejskich. Ich wizerunki zostały jednak często uwspółcześnione. Każdy przeciwnik posiada unikatowe umiejętności, a także mocne i słabe punkty. Znajomość zwłaszcza tych ostatnich może się okazać niezwykle pomocna. Gdy zaś przeciwnik odsłoni swoją piętę achillesową, można dokonać na nim egzekucji.
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych