Homeworld 2 - opis gry
Homeworld 2 to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Relic Entertainment i wydana przez Sierra Entertainment we współpracy z Vivendi Universal Games 16 września 2003 w USA i 10 dni później w Europie na PC z systemem Windows. Przy wsparciu Beenox Shift we wrześniu 2004 w USA i 25 listopada 2004 w Europie ukazała się wersja na Macintosha. Wersja na Windowsa na terenie Polski, dzięki Cenega Poland, pojawiła się 19 grudnia 2003 roku.
Produkcja jest kontynuacją pierwszej gry studia, Homeworld z 1999 roku, który to nie zmienia założeń serii, a jedynie przedstawia je w szerszej skali (teraz zamiast planety mamy cały układ). Tak więc gracz wciela się w przedstawiciela jednej z dostępnych ras (drastycznie różniące się od siebie) i w typowej dla gatunku mechanice rozbudowuje bazę i rekrutuję armię celem pokonania wrogów - rozgrywka uległa wzbogaceniu o nowe elementy. Gracz z produkcją może zapoznać się w rozgrywce sieciowej do 6 osób włącznie albo kampanii.
W ramach kampanii opowiedziane są wydarzenia mające miejsce 100 lat po tych przedstawionych w Homeworld. Złowrogo nastawiona rasa wojowników Vaygr uzbrojona w pewien rdzeń wraca w domowe strony Hiigary wzbogacona o jakieś historie na temat ich "boskiego początku". Mieszkańcy Hiigary muszą się bronić przed zniewoleniem, a w dłuższym okresie unicestwieniem.
Produkcja spotkała się z ciepłym odbiorem uzyskując noty na poziomie nawet 9/10, a chwalono głównie warstwę wizualną w scenach przewrywnikowych. Produkcja - wskutek problemów natury licencyjnej - doczekała się kolejnej odsłony dopiero w 2016, jako Homeworld: Deserts of Kharak (fabularny prequel). W 2015, odświeżona wersja jako element Homeworld Remastered Collection, trafiła na Steama.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych