Kingdom Hearts Integrum Masterpiece for Cloud - opis gry
Kingdom Hearts Integrum Masterpiece for Cloud to kolekcja niemal wszystkich odsłon serii Kingdom Hearts. Składanka ukazała się na Nintendo Switch i była dostępna tylko w chmurze. Za jej przygotowanie odpowiadało Square Enix.
Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 ReMIX
Wersja Final Mix pierwszej części zawiera pewne modyfikacje systemowe oraz nowe scenki lepiej objaśniające fabułę (względem oryginału z PS2). Jeśli chodzi o tę pierwszą kwestię, remaster HD wprowadził dodatkowo kolejne usprawnienia, które pod względem charakteru rozgrywki zbliżają “jedynkę” do sequela. Zmieniono np. wygląd menusów. Listę komend ułożono teraz w kolejności Attack, Magic, Items i Summons (summony były pierwotnie częścią Magic). Nowy jest również sposób kontrolowania kamery. Gracz ustawia ją za pomocą prawej gałki pada, a nie przyciskami L2 i R2. Inne novum to funkcje EXP Zero (brak doświadczenia za wygrywanie walk) oraz Combo Master (combo można kontynuować nawet po chybieniu) urozmaicające zmagania zwłaszcza bardziej doświadczonym graczom. Powróciły natomiast Reaction Command, czyli kontekstowe czynności odpalane za pomocą trójkąta.
Chain of Memories, to jak zaznaczono na wstępie, gruntowny remake gry wydanej pierwotnie na GameBoy Advance. Przede wszystkim zmieniono w nim oprawę graficzną - na PS2 tytuł przypominał dwie główne numerowane odsłony serii. Karciany system walki pozostał ogólnie bez większych zmian, ale pojawiły się w nim kontekstowe czynności po raz pierwszy przedstawione w “dwójce”. W wersji HD dodano kilka nowych kart z atakami.
W przypadku NDS-owego 358/2 Days udostępniono niecałe trzy godziny scenek fabularnych w jakości HD, a także udostępniono całą bazę danych, tj. pamiętnik Roxasa oraz wszystkie Secret Reports.
Kingdom Hearts II: Final Mix to zmodyfikowana wersja ‘dwójki’, oferująca sporo nowej zawartości, jak niedostępne wcześniej przedmioty i pojedynki z bossami (m.in. ze wszystkimi członkami Organization XIII). Fabuła nie uległa zmianie i skupia się na wydarzeniach, które miały miejsce po Chain of Memories. “Dwójka” wprowadziła kilka zmian do formuły rozgrywki znanej z pierwowzoru. Były to czynności kontekstowe (uruchamiane za pomocą ‘trójkąta’), zmodyfikowane sekcje ze statkiem (Gummi Ship) oraz tzw. Drive Gauge, wskaźnik umożliwiający transformację Sorze, głównemu bohaterowi, lub przyzwanie pomocnika (tutejszego summona).
Birth by Sleep to z kolei prequel, którego akcja toczy się przed wydarzeniami przedstawionymi w części pierwszej. Unikalnym patentem jest tutaj obecność trzech bohaterów, których historię możemy poznawać w dowolnej kolejności. Jeśli chodzi natomiast o rozgrywkę, tytuł może się pochwalić oryginalnym systemem rozwoju - Command Board. Jest to swoista gra planszowa, którą da się wykorzystać do rozwijania podopiecznych (nie jest to jednak wymagane).
Obecność Kingdom Hearts Re:coded, podobnie jak 358/2 Days z pierwszej składanki, sprowadza się do cutscenek i dokumentów poszerzających wiedzę o fabule i uniwersum serii. Wśród nich są zupełnie nowe filmiki wprowadzające np. wydarzeń mających miejsce w Kingdom Hearts 3D.
Kingdom Hearts HD 2.8: Final Chapter Prologue
Kingdom Hearts HD 2.8: Final Chapter Prologue to już trzecia składanka zawierająca produkcje z serii Kingdom Hearts. Poprzednie ukazały się pod tytułami Kingdom Hearts 1.5 HD Remix i Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX. W edycji 2.8 czekają na nas trzy pozycje.
Pierwsza to remaster Kingdom Hearts: Dream Drop Distance, gry, która pierwotnie ukazała się na 3DS-a. Jak jednak mówił twórca serii, Tetsuya Nomura, jest to bardziej remake, niż remaster. Oprócz poprawionej oprawy graficznej w grze znajdziemy też inne usprawnienia i zmiany. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę, że zmieniono interfejs. Pierwowzór robił użytek z funkcji konsoli przenośnej Nintendo, takich jak ekran dotykowy. Tym razem jednak aspekty gry korzystające z tych rozwiązań zostały przebudowane i zmodyfikowane, aby można z nich było korzystać używając zwykłego kontrolera. Poza tym zmodyfikowano też działanie sztucznej inteligencji przeciwników (są oni mniej agresywni) i dodano nowe Dream Eatery.
Druga to nie tyle gra, co trwająca ponad godzinę animacja przedstawiająca wydarzenia z Kingdom Hearts X, gry wydanej na urządzeniach przenośnych, w której akcja toczyła się przed Keyblade War. Według Nomury, Back Cover korzysta z technologii, które zostaną użyte w Kingdom Hearts III.
Ostatnia część składanki to Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage. Jest to zupełnie nowa gra, której akcja toczy się niedługo po wydarzeniach ukazanych w Birth by Sleep. Główną bohaterką jest znana z tej części Aqua. Zmagania rozpoczynamy na 50 levelu. Tutaj także zaimplementowano rozwiązania, które pojawią się w trzeciej części serii, np. magia wpływająca na otoczenie wokół nas (przykład: po skutych lodem powierzchniach, powstałych po użyciu Blizzard, można się ślizgać). Historia z A Fragmentary Passage nie jest jednak długa i da się ją ukończyć w nie więcej niż kilka godzin.
Kingdom Hearts III + Re Mind
Kingdom Hearts III wbrew pozorom nie jest bezpośrednią kontynuacją drugiej części, tylko Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, które pierwotnie ukazało się na Nintendo 3DS. Historię śledzimy z dwóch perspektyw. Jedna to Sora, który niedawno zdał Mark of Mastery, egzamin dla przyszłych mistrzów Keyblade, Donald oraz Goofy poszukujący tzw. siedmiu strażników światła, a druga - Riku i król Miki. Ci dwaj także są w trakcie poszukiwań, ale ich celem są posiadacze keyblade’ów.
Edycja Integrum Masterpiece zawiera również rozszerzenie fabularne Re Mind. Jego akcja rozgrywa się w trakcie decydujących wydarzeń ukazanych w trzeciej części. Sora udaje się na cmentarzysko keyblade’ów, by uratować Kairi, stoczyć decydujące walki i dowiedzieć się prawdy o wydarzeniach, których był uczestnikiem.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych