Lords of the Fallen (2023) - opis gry
Lords of the Fallen (2023) to gra RPG wyprodukowana przez studio Hexworks i wydana przez CI Games. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series. Wcześniej był on znany pod nazwą Lords of the Fallen 2.
Fabuła - Lords of the Fallen
Lata przed rozpoczęciem wydarzeń w świecie gry toczyły się krwawe walki, po których demoniczny bóg Adyr został pokonany przez Sędziów. Następnie Strażnicy mieli czuwać nad światem, by mieć pewność, że krwawy stwór nie powróci, jednak nawet śmierć nie uciszyła Adyra – bestii udało się obalić Strażników, by następnie hordy rozpoczęły rozlew juchy, dzięki której demon powrócił. Jedyną nadzieją dla ludzkości okazali się Mroczni Krzyżowcy, którzy dotarli do specjalnego przedmiotu – lampy umożliwiającej podróże pomiędzy światem żywych (Axiom) i umarłych (Umbral). To właśnie my wcielamy się w jednego z takich śmiałków, który ma podążyć drogą krwi, by powstrzymać Adyra.
Rozgrywka - Lords of the Fallen
System walki w Lords of the Fallen jest na pierwszy rzut oka klasyczny – gameplay opiera się na bardzo taktycznym podejściu, musimy często wykorzystywać uniki, chętnie odbijać ataki wrogów lub brać do łapy tarczę. W Lords of the Fallen otrzymujemy ogromne możliwości personalizacji postaci, ale twórcy zadbali, by od początku gracz otrzymał bardzo duży wybór klas początkowych – w grze znajduje się ponad 10 różnych startowych zestawów.
Twórcy z Hexworks w przypadku rozwoju postaci wykorzystują sprawdzoną propozycję, ale łatwo można dostrzec, że nowy Lords of the Fallen w tym miejscu oferuje graczom dużą swobodę zabawy – hiszpańsko-rumuńskie studio pozwala nam systematycznie zbierać nowy sprzęt, który nie tylko poprawia ataki bohatera, ale nowy oręż często otwiera drogę do wcześniej niedostępnych ataków. Bronie można też z czasem ulepszać.
W trakcie zmagań przemieszczamy się między dwoma światami. Podczas podróży po normalnym świecie (Axiom) możemy natrafić na przykładowo zamknięte drzwi, ale wejście do świata umarłych, Umbral, pozwala nam przejść lokację, by dotrzeć do specjalnego miejsca i otworzyć nowe przejście w rzeczywistości. Główny bohater może swobodnie wchodzić do Umbral, a dodatkowo od początku gry korzystamy również ze specjalnego lampionu – przedmiot pozwala oświetlić przykładowo zamkniętą bramę, która w drugim świecie jest otwarta i dzięki temu eksplorujemy nowy teren lub za jej pomocą oświetlamy ziemię, by dostrzec kościaną drogę, która jest dostępna wyłącznie tam.
W grze nie brakuje także fragmentów, podczas których wchodzimy na dłuższy czas do świata śmierci – w takiej sytuacji musimy zwracać uwagę na czas, jaki znajdujemy się w krainie, ponieważ twórcy opracowali ciekawy system Grozy. Gdy biegamy po Umbral za długo, to możemy zostać dostrzeżeni przez tubylców.
W tytule nie zabrakło także PVP i autorzy stawiają na klasyczne najazdy na światy innych graczy – gdy jesteśmy atakowani to możemy skorzystać z pomocy partnerów.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych