Mandragora: Whispers of the Witch Tree - opis gry
Mandragora: Whispers of the Witch Tree to scrollowana gra action-RPG wyprodukowana przez Primal Game Studio i wydana przez Marvelous Europe. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS5, Xbox Series X|S i Switch.
Fabuła - Mandragora: Whispers of the Witch Tree
Świat Mandragory nie jest tylko tłem dla rozgrywki – to aktywny uczestnik wydarzeń, organiczna przestrzeń, która żyje, choruje i umiera razem z graczem. Faelduum, duszna kraina gnijących ruin i przeklętych dolin, emanuje atmosferą końca. Tutaj entropia nie jest tylko fizycznym stanem – to filozofia istnienia.
Jako Inkwizytor w niełasce u tyrańskiego Króla-Kapłana Faelduum, otrzymujemy zadanie zgładzenia Czarownicy z Bagien Gravesend – istoty postrzeganej w tym świecie jako ucieleśnienie zła. Szybko jednak odkrywamy, że rzeczywistość kryje mroczniejsze sekrety, niż głosi oficjalna propaganda.
Rozgrywka - Mandragora: Whispers of the Witch Tree
Mandragora: Whispers of the Witch Tree to dwuwymiarowa gra action-RPG z elementami soulslike. Kampania prowadzi gracza przez różnorodne środowiska – od mrocznych bagien i gęstych lasów po ponure zamki wampirów i starożytne lochy. Podczas podróży stopniowo tworzy się karawanę NPC-ów, którzy osiedlają się wokół legendarnego Czarodziejskiego Drzewa, stanowiącego bezpieczną przystań na pustkowiach. To miejsce służy jako baza, gdzie można uzupełnić zapasy, tworzyć przedmioty czy uprawiać alchemiczne ziele w specjalnym ogrodzie. Wśród towarzyszy znajdują się rzemieślnicy: kowal i krawiec dbający o ekwipunek odpowiedni dla klasy postaci, kucharz przygotowujący wzmacniające posiłki, złotnik wyrabiający pierścienie oraz enchanter oferujący ulepszenia broni i zbroi czy sprzedający magiczne artefakty. Ci bohaterowie nie tylko zapewniają usługi, ale też wzbogacają fabułę, dostarczając informacji o świecie – jak choćby Gerald, łotr który uzupełnia mapę o nowe detale i prowadzi szczegółowy bestiariusz dokumentujący wszystkich napotkanych przeciwników i bossów.
Każda klasa zdobywa umiejętności w ustalonych miejscach lub od handlarzy, pozwalając wyposażyć dowolną kombinację 5 zdolności (6. slot zwykle zajmuje podstawowy atak). Podobnie jak w innych grach tego typu ataki wykorzystują Adrenalinę u wojowników lub Manę u magów.
Przeciwnicy odradzają się dopiero po odpoczynku lub śmierci gracza, dzięki czemu można dokładnie przeszukać każdy obszar, poznając lokalizację pułapek i niebezpieczeństw, by potem eksplorować bez presji. Awansowanie postaci możliwe jest wyłącznie w punktach odpoczynku, a śmierć wiąże się z utratą Esencji, wymuszając nerwowe powroty po porzucone łupy. Ilość medykamentów, warto dodać, jest niewielka.
W miarę postępów zdobywamy nowe zdolności eksploracyjne, takie jak hak czy podwójny skok, stopniowo odblokowując kolejne rejony. W późniejszej części gry dostępna staje się Czarodziejska Latarnia, pozwalająca wejść w mroczną przestrzeń między światami.
Galeria - Mandragora: Whispers of the Witch Tree







Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych