Painkiller: Hell & Damnation - opis gry
Painkiller Hell & Damnation to strzelanina FPS tworzona przez polskie studio The Farm 51. Jest to remake pierwszej części Painkillera, za który odpowiedzialna była ekipa People Can Fly dowodzona przez Adriana Chmielarza.
W grze doczekaliśmy się nowej oprawy - całość hula na Unreal Engine 3 (pierwowzór używał autorskiego silnika PainEngine). Weterani uśmiechną się, odwiedzając znaną operę czy cmentarzysko lśniące nowym blaskiem, choć bez uproszczeń się nie obeszło – podczas zmiany broni pukawka po prostu znika, a w jej miejsce pojawia się nowa. Solą zabawy jest tu prucie ołowiem i otwarta jatka bez półśrodków typu krycia się za zasłonami.
Fabuła skupia się na historii Daniela Garnera, który po śmieci trafia do czyśćca. Aby dołączyć do swej żony w niebie, musi zabić czterech podwładnych Lucyfera i jego samego. Painkiller słynął z fantazyjnych broni, które też oczywiście powróciły. Tytułowa pukawka strzela ostrymi jak brzytwy gwiazdkami. Jest też znany dwulufowy shotgun, którego drugim trybem ognia jest zamrażanie, oraz Stake Launcher – potężne kopyto z długim czasem przeładunku, mogące pluć też granatami. Deweloper dorzuca także coś od siebie. Nowością jest Soul Catcher – broń pruje ostrzami odcinającymi kończyny, ale może też z jej pomocą wysysać dusze. Gdy uzbieramy ich 66, bohater dostanie chwilowej dopałki – ekran spowija biały filtr, a my kasujemy wrogów jednym strzałem.
Jeśli chodzi o bestiariusz, to pod lufę nawiną nam się szkielety (zwyczajne i w zbrojach), upiorne babcie, potrafiące na chwilę zaciemnić ekran oraz masa innego mięcha. Kampanię możemy zaliczyć solo lub w kooperacji, nie zabrakło też trybów multi takich jak deathmatch, CTF, survival (czyli kopia Hordy, również do co-opa). Wszystko okraszone podziałem na klasy, rankingami sieciowymi itp.
Komentarze (18)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych