Penumbra: Czarna plaga

Penumbra: Czarna plaga

7,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Frictional Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Premiery
Świat:
12.02.2008
Europa:
15.02.2008
Polska:
29.05.2008
Producent:
Frictional Games
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Premiery
Świat:
12.02.2008
Europa:
15.02.2008
Polska:
29.05.2008

Penumbra: Czarna plaga - opis gry

Penumbra: Czarna plaga (Penumbra: Black Plague) to gra przygodowa w konwencji survival horroru wyprodukowana przez Frictional Games i wydana przez Paradox Interactive. Tytuł ukazał się na PC. Był on drugą (z planowanych trzech) częścią serii Penumbra.

Fabuła - Penumbra: Czarna plaga

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja gry rozpoczyna się tuż po wydarzeniach z pierwszej części, w której Philip udał się na Grenlandię, aby odnaleźć miejsce opisane w notatkach jego ojca. Gra przenosi gracza głęboko do kopalni, do kompleksu znanego jako The Shelter, zbudowanego w latach 70. przez organizację Archaic Elevated Castle, poszukującą starożytnej wiedzy.

Rozgrywka - Penumbra: Czarna plaga

Czarna plaga to gra survival horror oparta na eksploracji, rozgrywana z perspektywy pierwszoosobowej. Aspekt survival horroru polega głównie na unikaniu różnych wrogów, którzy próbują zabić protagonistę. W porównaniu z poprzednią częścią, Penumbra: Przebudzenia, walka została znacznie ograniczona – gracz nie może już tworzyć broni ani improwizowanych pułapek. Zamiast tego nacisk położony jest na taktyki skradania się i ucieczki. 

Zagadki obejmują zarówno tradycyjne łamigłówki związane z ekwipunkiem, typowe dla gier survival horror, jak i zagadki oparte na fizyce, np. chwytanie i układanie pudeł, aby zbudować prowizoryczne schody i ominąć laserowy czujnik, lub układanie desek, aby pokonać przeszkody środowiskowe, takie jak przepaść. W przeciwieństwie do poprzedniej części, gracz musi często korzystać z komputerów i systemów bezpieczeństwa bazy, zdobywając hasła, dane biometryczne, karty dostępu oraz naprawiając lub omijając urządzenia elektroniczne i mechaniczne.

Informacje są rozproszone po bazie w formie notatek, nagrań, dokumentów, filmów i e-maili dostępnych na komputerach. Protagonista kontaktuje się również z kilkoma ocalałymi, którzy dostarczają więcej informacji i często kierują gracza do nowych questów lub zagadek. Notatnik protagonisty pomaga uporządkować te informacje i listę bieżących celów. Protagonista musi również zmagać się z problemami zdrowotnymi wywołanymi infekcją, które mogą wywoływać halucynacje, zniekształcenia wzroku lub utratę kontroli nad ciałem.

Wideo - Penumbra: Czarna plaga

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper